نسل جدید تویوتا سوپرا که خیلیها منتظرش هستند سال آینده و در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد شد اما این امر باعث نشده که گازو ریسینگ (بخش موتور اسپورت تویوتا که مسئول توسعه این خودرو است) اجازه ندهد پروتوتایپ آن را در تپههای مادرید تست نکنیم.
پوشش استتاری بکار رفته در بدنه کار خود را که همان پنهان کردن جزئیات طراحی بدنهی کوپهی سوپرا است به خوبی انجام داده اما با این وجود هم میتوان طراحی گیرای این خودرو را تشخیص داد. از جمله ویژگیهای الهام گرفته از موتور اسپرت میتوان به ورودیهای خنک کننده، سقف ویژه، بالهای آئرودینامیک و دیفیوزر عقب و چراغ بسیار جذاب برگرفته از مسابقات لمانز اشاره کرد. این امر پیشبینی پذیر بود زیرا تویوتا در حال ساخت مدل مسابقهای سوپرا نیز میباشد.
گازو کار زیادی روی ابعاد سوپرا انجام داده و تمرکز اصلی آن روی کسب نسبت فاصله به محوری به فاصله بین چرخهای روبرویی است. این نسبت برای یک خودروی اسپورت کاملاً عالی شده است.
این موضوع با توزیع وزن 50/50 شده است. توزیع وزن عالی سوپرا نیز با نصب پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی برگرفته از ب ام و حاصل شده و تویوتا باافتخار ادعا میکند سوپرا یک خودرو اسپرت نابغه با طراحی پیشرانهی جلو-وسط است.
پیشرانه به همراه گیربکس 8 سرعته اتوماتیک آن یکی از تنها 6 قطعهای است که با برادر آلمانی سوپرا یعنی بی ام و Z4 مشترک میباشد.
از همان لحظهای که روی صندلی سوپرا مینشینید احساس درست بودن همهچیز به شما دست میدهد. حس نشستن روی اکسل عقب به همراه کاپوتی کشیده حس یک خودروی اسپورت سنتی را تداعی میکند. پاها مستقیم بوده و فرمان نیز به سینهی راننده نزدیک است و همهی اینها حس فوقالعادهای ایجاد میکند. پیشرانهی 6 سیلندر سوپرا خیلی پر سروصدا نیست اما طنینی عمیق دارد.
اولین بازخوردها پس از راندن این خودرو مثبت بوده و شاهد سوپرایی با توازن دقیق هستیم. دامپرهای فعال این خودرو به پورشه 718 کیمن طعنه میزنند. فرمان نیز خطی بوده و به شما اجازه میدهد با اعتمادبهنفس بالا لاین خود را عوض کنید.
زمانی که خودرو پر باشد سواری نرمتری خواهد داشت و کنار آمدن با قدرت حدود 300 اسبی پیشرانه بهتر صورت خواهد گرفت. این خودرو به اندازهی کیمن GTS سریع و به اندازهی آلپاین A110 دقیق احساس میشود.
ما همچنین سوپرا را در پیست هم محک زدیم. اینجاست که فرمان و شاسی برخی نقاط ویژه را نشان میدهند. شاسی نیازمند کمی تصحیح بوده و فرمان نیز بهطور باورنکردنی برنامهریزی شده و دقیق است.
همهی اینها در ترکیب با ترمزهای برمبوی قوی باعث میشوند تویوتا و گازو ریسینگ را تحسین کنید. ما میخواستیم سوپرا خودروی خوبی باشد اما شاید انتظار اینهمه هیجان و درگیری راننده را نداشتیم. نسل جدید سوپرا همانند یک خودروی اسپورت ناب حس میشود.
پس از بررسی نخستین واضح است که با معرفی تویوتا سوپرای جدید، پورشه 718 کیمن، آلپاین A110، آئودی TT RS و فورد موستانگ GT باید نگران حضور یک رقیب بسیار قوی و جدی باشند.
تویوتا کار سختی برای ایجاد حس یک خودروی اسپورت کامل در سوپرا داشته است. توازن، دقیقت و احساس این خودرو دقیقاً همانی است که از اینگونه خودروها انتظار دارید. شاید برخی تنظیمات باید انجام شوند اما این بررسی ابتدایی نشان داد که سوپرا یک خودروی کامل و جذاب است.
مشخصات تویوتا سوپرا
- قیمت: 50 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 300 اسب بخار/470 نیوتون متر (تخمینی)
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: زیر 5 ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: بیشتر از 250 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.