با قدرت فراتر از 500 اسب بخار که از دل پیشرانه‌ای توئین توربو با حجم کمتر از 3 لیتر به دست می‌آید، سؤال کوچکی وجود دارد و آن‌هم داغ کردن قلب آهنین آلفارومئو استلویو کوادروفولیو می‌باشد؛ اما ظاهراً برخی از مدل‌های این خودرو بیش از حد داغ می‌کنند و همین موضوع باعث شده فیات-کرایسلر اقدام به فراخوان کند.


بنا به گزارش NHTSA، نشتی شلنگ خنک‌کننده می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد پیشرانه و از کار افتادن آن شود.


ظاهراً این مشکل به نواربندی ناکافی شلنگ خنک‌کننده مربوط می‌شود. خوشبختانه این مشکل تنها 674 دستگاه استلویو کوادروفولیو را در آمریکا تحت تأثیر قرار داده است. این خودروها باید به نمایندگی‌ها مراجعه کنند تا شلنگ جدیدی جایگزین قبلی شود.


اما در همین زمان تعداد بیشتری از کراس اوورهای استلویو و سدان های جیولیای مجهز به پیشرانه‌ی کوچک‌تر 2 لیتری فراخوان می‌شوند. دلیل این فراخوان هم یک مشکل دیگر مربوط به داغ شدن است. این بار مشکل به داغ شدن مبدل کاتالیتیک و ریسک آتش‌سوزی مربوط می‌شود. فراخوان یاد شده تعداد 37228 دستگاه از خودروها را تحت تأثیر قرار داده است.


استلویو و جیولیا خودروهایی هستند که آلفارومئو را به میدان بازگردانده‌اند. هر دو خودرو از پلتفرم جدید جیورجیو استفاده می‌کنند و در آمریکا با پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوی 276 اسبی و 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربوی 503 اسب بخاری عرضه می‌شوند.


استلویو کوادروفولیو با زمان 7 دقیقه و 51.7 ثانیه عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا در پیست مشهور نوربرگ رینگ را یدک می‌کشد.

 

 

 

منبع: پدال