کلاس خودروهای خانوادگی میان سایز تقریباً به نقطهی نگران کنندهای رسیده است. با هجوم بیسابقهی خریداران برای خرید کراس اوورهای شیک و ترک مدلهای سه جعبهای سنتی، خودروهایی همچون پژو 508 به محصولاتی جالبتر تبدیل شدهاند.
و با نگاه به جدیدترین نسل 508 شگفتزده میشوید که چرا افراد باید به دنبال خرید یک شاسیبلند جمعوجور باشند. متمایز، نرم و روان و کاملاً زیبا! 508 خودرویی است که نه تنها باعث میشود خودروی قبلی شما خسته کننده به نظر برسد بلکه رقبا را نیز در چشمتان همینگونه جلوه میدهد.
جدای از مدل تولیدی محدود و سفارشی فرست ادیشن، چهار تریم برای این خودرو تدارک دیده شده است. مدلهای اکتیو از رینگهای 17 اینچی و صفحه لمسی 8 اینچی با ناوبری ماهوارهای استفاده میکنند درحالیکه تریم Allure دارای صفحهنمایش 10 اینچی و صندلیهای گرم شونده میباشد. نسخههای GT-Line از رینگهای 18 اینچی، چراغهای جلوی LED صندلیهای چرمی سود میبرند.
نهایتاً به مدل پرچمدار GT میرسیم که نسخه حاضر در تست نیز از همین مدل میباشد. 508 GT دارای صندلیهای تمام چرمی، رینگهای 19 اینچی و… میباشد. برخی ویژگیهای جذاب نیز در لیست آپشن ها به چشم میخورند. برای مثال سیستم دید در شب 1300 پوندی میتواند عابران پیاده و حیوانات را تا 200 متر جلوتر تشخیص دهد. این ویژگی برای اولین بار در چنین کلاسی بکار رفته است.
در حرکتی مثبت که برخلاف تمامی خودروسازان دیگر است، نسل جدید 508 در مقایسه با نسل قبلی خود کوچکتر و البته سبکتر شده است. این خودرو هماکنون 13 میلیمتر کوتاهتر و 70 میلیمتر کم ارتفاعتر از فولکسواگن پاسات میباشد.
البته پژو 508 از نمای جلو خشنتر از پاسات و شاید بامو سری 3 به نظر میرسد. طراحی داشبورد زیبا بوده و کنسول مرکزی نیز برای ایجاد حس کوپه مانند در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته است. کاکپیت دیجیتالی پژو نیز با پشت آمپرهای 12.3 اینچی دیجیتالی حس مدرن بودن را کاملاً به سرنشینان تزریق میکند. کیفیت ساخت و مونتاژ کابین این خودروی فرانسوی چیزی کمتر از رقبای آلمانی خود ندارد.
اما تنگ بودن فضای عقب کابین مایهی شرمساری است. پاسات، اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت و اشکودا ساپرب مخصوصاً از نظر فضای سر خودروهای جادارتری هستند. در واقع هر فرد قدبلندی که در 508 بنشیند باید منتظر سایش سر خود به سقف باشد. فضای صندوق این خودرو نیز کمتر از پاسات بوده اما کمی بیشتر از ب ام و سری 3 است. البته دسترسی به این محفظه بار آسانتر صورت میگیرد.
پژو 508 جدید از همان پلتفرم شاسیبلند 3008 استفاده میکند و سواری نرم آن نیز شباهتهایی به برادر قدبلند خود نشان میدهد. جدای از سواری اندک خودرو در سرعتهای پایین، حتی با استفاده از رینگهای 19 اینچی نیز شاهد سواری نرم و ریلکسی هستیم. بله این موضوع با هندلینگ عالی همراه نخواهد شد. فرمان 508 سبک و دقیق بوده و اگرچه به اندازه ب ام و چابک و فرز نیست اما سواری آن هیجانانگیزتر از پاسات و اینسیگنیا میباشد.
پنج پیشرانه را میتوان انتخاب کرد که سه نمونه دیزلی و دو نمونه هم بنزینی هستند. مدل پلاگین هیبریدی 508 نیز سال 2019 از راه میرسد. پیشرانهی 1.6 لیتری توربوی 222 اسب بخاری در بالاترین رده قرار میگیرد و عملکرد خوبی دارد. البته این پیشرانه تنها در تریم GT با قیمت نسبتا بالای 35975 پوند قابل انتخاب میباشد.
برای خودرویی که احتمالاً برای کارکردهای بالا انتخاب میشود (پژو پیشبینی میکند 80 درصد خریداران این خودرو را سازمانها و ناوگانهای خودرویی تشکیل دهند) احتمالاً پیشرانههای دیزلی گزینهی محبوبتری خواهند بود.
اگرچه پیشرانهی دیزلی 1.5 لیتری با گیربکس 6 سرعته دستی در دسترس است اما اکثر تریم ها فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه میشوند. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تعویضهای نرمی داشته و در حالت دستی نیز پاسخهای خوبی دارد؛ اما زمانی که خودرو میخواهد متوقف شود شاهد برخی حالتهای ناهنجار گیربکس هستیم.
قیمت پژو 508 از 25 هزار پوند آغاز میشود که آن را 800 پوند ارزانتر از نزدیکترین رقیب یعنی پاسات 1.6 TDI قابلمقایسه میکند. البته پژو تجهیزات بیشتری در مقایسه برابر داشته و قدرتمندتر بوده و در تستهای رسمی نیز مصرف سوخت کمتری دارد. در واقع یکی از نقاط قوت این خودرو مصرف سوخت مناسب تریم های گوناگون میباشد.
پژو ادعا میکند ارزش باقیماندهی 508 در درازمدت جزو بهترینهای کلاس خود خواهد بود که این امر هم به پیشنهاد خرید لیزینگی با پرداخت ماهانه 298.98 پوند مربوط میشود. البته فولکسواگن هماکنون سپردهی 4 هزار پوندی را برای پاسات ارائه میکند که با اقساط ماهانهی مشابه شما 2300 پوند صرفهجویی در صورت انتخاب پاسات خواهید داشت.
پژو 508 جدید خودرویی جذاب، کممصرف و با سواری خوب بوده که برای خریداران خانوادگی گزینهای درخور محسوب میشود. رقبای جادارتری هم وجود دارند اما از نظر طراحی ظاهری نمیتوانند حریف پژو شوند. البته ما مدل پرچمدار و بنزینی GT را توصیه نمیکنیم. اگرچه این تریم خوب است اما نسخههای ارزانتر اما مجهزی هم وجود دارند که توجیه پذیرتر میباشند.
مشخصات پژو 508 GT 225PS Auto
- قیمت: 35975 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- قدرت/گشتاور: 222 اسب بخار/300 نیوتون متر
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.3 ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.