آئودی در حال کار روی نسخه‌ی فیس لیفت R8 است اما این کار باعث نشده ارباب حلقه‌ها اقدام به معرفی R8 V10 پلاس کوپه کامپتیشن پکیج نکند!


این خودرو که به عنوان پرفورمنس ترین نسخه‌ی تاریخ R8 شناخته می‌شود به تمامی قطعات ارائه شده توسط بخش آئودی اسپورت مجهز می‌باشد؛ بنابراین شاهد کیت بدنه‌ی فیبر کربنی گیرایی هستیم که از اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی خاص و بال عقب ثابت و دیفیوزر اسپورت تشکیل شده است.


این کیت بدنه‌ی فیبر کربنی تنها برای زیبایی نیست زیرا آئودی می‌گوید باعث افزایش قابل‌توجه داون فورس می‌شود. در سرعت 150 کیلومتر در ساعت، R8 کامپتیشن دو برابر مدل استاندارد داون فورس تولید می‌کند و در سرعت 315 کیلومتر در ساعت نیز 250 کیلوگرم داون فورس ایجاد می‌کند که 100 کیلوگرم بیشتر از برادر استاندارد خود می‌باشد.


خودروی موردبحث همچنین سبک‌تر از R8 V10 پلاس کوپه‌ی استاندارد است زیرا رینگ‌های 20 اینچی آن از مدل R8 GT4 گرفته شده‌اند. این رینگ‌ها 12 کیلوگرم سبک‌تر بوده و همچنین لنت‌های ترمز سرامیک کربنی هم 1 کیلوی دیگر از وزن خودرو را کم کرده‌اند.


آئودی اشاره زیادی به مشخصات فنی خودرو نداشته اما مدل استاندارد دارای پیشرانه 10 سیلندر 5.2 لیتری با قدرت 602 اسب بخار و گشتاور 559 نیوتون متر می‌باشد. این پیشرانه به یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک کواترو متصل شده و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 3.2 ثانیه‌ای را به ارمغان می‌آورد. حداکثر سرعت برادر استاندارد هم 330 کیلومتر در ساعت می‌باشد. البته همان‌گونه که گفته شد نسخه‌ی کامپتیشن سقف سرعت کمتر 315 کیلومتر در ساعت را داراست.


آئودی R8 کامپتیشن از ماه آینده در نمایندگی‌های این برند در آمریکا عرضه می‌شود و قیمت آن از 237350 دلار آغاز می‌شود که شامل 1250 دلار هزینه تحویل و 1300 دلار مالیات خودروهای پرمصرف می‌باشد. به این ترتیب این خودرو تفاوت قیمتی قابل‌توجهی با R8 V10 پلاس کوپه استاندارد با قیمت 194400 دلاری نشان می‌دهد.


تنها 10 دستگاه از این خودرو وارد آمریکا می‌شود و هر یک نیز با رنگ بدنه‌ی خاکستری سوزوکا و پکیج ظاهری مشکی ارائه می‌شوند. این پکیج شامل محیط اطراف مشکی برای جلوپنجره و عناصر تیره‌رنگ ورودی‌های هوا می‌باشد.

 

داخل کابین هم غربیلک فرمان پوشیده از آلکانترا و پدال شیفترهای فیبر کربنی دیده می‌شود. صندلی‌های اسپورت و مسابقه‌ای با پوشش چرم مشکی و دوخت‌های قرمز از دیگر شاخصه‌های بخش داخلی هستند. پکیج چرم کامل و سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن با 13 بلندگو هم در کابین بکار رفته است.


تکمیل کننده‌ی تغییرات R8 کامپتیشن سیستم تعلیق قابل تنظیم و سیستم فرمان دینامیک می‌باشد.

 

 

 

 

 

منبع: پدال