خودروسازان بزرگ آلمانی تنها 50 درصد شانس حفظ پیشتازی خود در صنعت خودروی جهانی را خواهند داشت مگر اینکه بتوانند خود را با تغییرات رادیکال قوانین آلایندگی جدید و رویه‌های جدید بازار وفق دهند. این را مدیرعامل فولکس‌ واگن آقای هربرت دایس با اشاره به گروه فولکس‌واگن، دایملر و ب ام و گفته است.


دایس در خلال کنفرانس تأمین‌کنندگان صنعت خودرو که در ولسفبورگ برگزار شده اظهار داشته است: “اگر به مقرهای اصلی خودرویی در سال‌های پیشین همچون دیترویت و تورین نگاه کنید خواهید فهمید چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است.”


مدیرعامل فولکس‌واگن همچنین از دولت‌های اروپایی به خاطر سخت‌گیرانه‌تر کردن قوانین آلایندگی دی‌اکسید کربن تا سال 2030 انتقاد نموده است. بنا به گفته‌ی موسسه آلمانی VDA، ممنوعیت تردد خودروهای احتراق داخلی تا سال 2030 در این قاره اشتغال بیش از 600 هزار نفر در آلمان را تهدید می‌کند. از این میان 436 هزار نفر در شرکت‌های خودروسازی و تأمین‌کنندگان آن‌ها کار می‌کنند.

دایس اضافه کرده است:

از نقطه نظر کنونی، شانس پیشرو ماندن صنعت خودروی آلمان در 10 سال آینده 50/50 می‌باشد.

او ادامه داده است:

همه‌ی ما این حقیقت را می‌دانیم که خودروسازان سطح بالایی در اطراف کلان‌شهرها داریم و البته تأمین‌کنندگان، کارخانه‌ها و افرادی هم در این مناطق حضور دارند که با کار خود زندگی کرده و آن را دوست دارند اما همیشگی بودن این مسئله تضمین نشده است.

به منظور هماهنگی با کاهش 30 درصدی آلایندگی دی‌اکسید کربن تا سال 2030 فولکس‌واگن باید 30 درصد کل فروش خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. در صورتی که به دنبال کاهش 40 درصدی آلایندگی باشد سهم خودروهای الکتریکی باید به 50 درصد برسد.


رئیس فولکس همچنین گفته کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن خودروها بسیار هزینه‌بر بوده و نهایتاً باعث افزایش آلایندگی دی‌اکسید کربن در آلمان خواهد شد زیرا این کشور الکتریسیته را از سوزاندن زغال‌سنگ به دست می‌آورد.


تغییر جهت از پیشرانه‌های احتراق داخلی به قوای محرکه‌ی الکتریکی باعث تعدیل 14 هزار نفری نیروی کار فولکس‌واگن تا سال 2020 خواهد شد. زیرا ساخت خودروهای الکتریکی زمان کمتری را طلب می‌کند. همچنین مجموعه باتری و واحد الکتریکی یک خودروی الکتریکی تنها از 200 قطعه تشکیل شده درحالی‌که این میزان در خودروهای مرسوم به 1400 قطعه می‌رسد.

 

 

منبع: پدال