دایملر مقداری از هزینه های مربوط به بخش R&D برای توسعه برند EQ را کم می کند

دایملر امیدوار است تا بتواند اندکی از هزینه های سالانه مربوط به زیر برند خودروهای الکتریکی EQ خود را کاهش دهد. کمپانی مادر مرسدس بنز قصد دارد تا با کم کردن هزینه های مزبوط به بخش تحقیق و توسعه بر روی پلاگین الکتریکی جدید خود اندکی از بار مالی خود را کاهش دهد.

دایملر برای امسال چیزی در حدود 15.4 میلیارد دلار، بودجه در نظر گرفته است و با اندکی کاهش این رقم را برای سال 2017 به 13.2 میلیارد دلار خواهد رساند. این خبر را بلومبرگ به نقل از مدیر ارشد اجرایی دایملر، Dieter Zetsche  که این هفته در هامبورگ آلمان صحبت کرد، نقل کرده است. کمپانی دایملر در سال های 2013 و 2014، سالانه چیزی بالغ بر 11.5 میلیارد دلار برای بخش R&D خود هزینه کرده است. دایملر نیز به مانند دیگر رقبای خود – کمپانی هایی همچون آئودی و بی ام دبلیو که تحت زیر برند i محصول برقی تولید می کنند – قصد دارد با برنامه ریزی دقیق تا 10 سال آینده، 25 درصد از فروش سالانه محصولات خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. این تلاش دایملر در جهت تصویب قوانین سختگیرانه تری برای انتشار گازهای گلخانه ای در اروپا و شمال آمریکا صورت می گیرد.

در واقع مرسدس بنز و بخش هوشمند کمپانی دایملر، قصد دارند تا حداقل 10 مدل از وسایل نقلیه الکتریکی خود را در چند سال آینده وارد بازار خودرو کنند. هر چند که Dieter Zetsche می گوید که این خودروساز آلمانی همچنان به تولید وسایل نقلیه دیزلی با بهره وری در سوخت، ادامه خواهد داد. گویا دایملر قصد دارد تا با تولید خودروهای الکتریکی، بیشتر به تعهدات خود برای کاهش گازهای گلخانه ای در جهان عمل کند. در واقع پلتفرم الکتریکی جدید دایملر، مدل های دیگری را به لیست محصولات این کمپانی اضافه کرده و جایگزینی برای خودروهای دیزلی این کمپانی به حساب نم آید. حداقل در حال حاضر که اینگونه نشان می دهد.

دایملر در اواخر ماه گذشته و همزمان با برپایی نمایشگاه اتومبیل پاریس 2016 نسخه کانسپتی از ماشین SUV الکتریکی Generation EQ را به نمایش درآورد. این خودرو از دو موتور الکتریکی که با ترکیبی از استیل، آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده است قدرت گرفته و می تواند با یک شارژ کامل مسافتی در حدود 311 مایل (500 کیلومتر) را پوشش دهد – این مسافت با استانداردهای نسبتا ملایم تست اروپایی مطابقت دارد – این SUV قادر است تا با این موتور الکتریکی، 402 اسب بخار  قدرت خروجی دریافت کند و با وجود چنین پیشرانه ای می تواند در کمتر از 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

مدیر عامل دایملر در همان زمان گفت که کمپانی تحت اختیار او قصد دارد علاوه بر این SUV، پلتفرم های دیگری همچون سدان، واگن، کوپه و رودستر را نیز به محصولات الکتریکی خود اضافه کند. بر اساس گفته های کمپانی دایملر، واحد Deutsche Accumotive مسئولیت تولید باتری های لیتیوم – یونی برای خودروهای برند EQ را بر عهده دارد.

نویسنده: امید اصغرزاده

منبع: autoblog