ما برای اولین بار در ماه جولای توانستیم نسل جدید هیوندای سانتافه را در جادههای اروپا برانیم. قضاوت ما درباره این خودرو مثبت بود اما قیمت بالای سانتافهی جدید همچنان یکی از نقاط ضعف این خودرو محسوب میشد. هماکنون ما در بریتانیا پشت فرمان سانتافهی جدید نشستهایم تا ببینیم پرچمدار جدید کرهایها میتواند اشکودا کودیاک فوقالعاده را شکست دهد یا خیر.
اولین نکتهای که توجه شما را به خود جلب میکند چگونگی احساس کابین سانتافه است. فضای بخش جلوی این خودرو زیاد بوده و صندلیها، ستون فرمان و آینهها تنظیمات فراوانی دارند. صندلیهای ردیف میانی نیز به همان اندازه جادار بوده و کف کاملاً مسطح خودرو باعث میشود سرنشینان احساس راحتی در داخل این شاسیبلند داشته باشند.
تنها زمانی که در صندلیهای ردیف سوم بنشینید شاهد کار خام کرهای خواهید بود زیرا این بخش هنوز هم برای کودکان کوچک مناسب است. هیوندای میگوید محفظه بار این خودرو بزرگتر از قبل بوده و فضای کافی برای قرار دادن کیفهای چرمی حتی در زمان استفاده از همهی صندلیها وجود دارد.
جعبهداشبورد سانتافهی جدید بزرگ بوده و فضاهای ذخیرهای زیادی در کابین تعبیه شده است. در بخش عقب نیز ورودیهای USB و خروجی برق 12 ولت برای دستگاههای بزرگتر وجود دارد. کیفیت کابین سانتافه جدید واقعاً خوب بوده و خانوادهها آن را تحسین خواهند کرد.
پایداری سانتافه در زمان حرکت احساسبرانگیز است. حتی در جادههای ناهموار و مخملی بریتانیا، این شاسیبلند بزرگ تقریباً تخت باقی میماند و هیچگونه لرزش و احساس عدم اطمینان را به راننده منتقل نمیکند. تکانهای بدنه در حد معقولی بوده و چسبندگی زیادی در این خودرو دیده میشود.
انتخابگر هوشمند رانندگی باعث میشود گشتاور پیشرانه بهصورت مؤثری توزیع شود. نیروی پیشرانه در حالت اکو تنها به چرخهای جلو منتقل میشود درحالیکه در حالت اسپورت شاهد عملکرد خوب سیستم چهار چرخ محرک هستیم. فرمان نیز در تمامی حالات رانندگی سنگینتر بوده اما احساس زیادی ندارد.
گیربکس اتوماتیک این خودرو نرم و سریع بوده و اگرچه در آغاز کمی کند عمل میکند اما با شخصیت سانتافه هماهنگی دارد. پیشرانه 2.2 لیتری دیزلی این شاسیبلند آرام و متین بوده و قدرت کافی برای استفادههای روزمره را دارد.
شما همچنین از نظر تجهیزات هم مشکلی نخواهید داشت. مدلهای SE که قیمت پایهی 33425 پوندی دارند بهصورت استاندارد با رینگهای 17 اینچی و کروز کنترل تطبیقی و همچنین صفحهنمایش لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی عرضه میشوند. مدلهای پریمیوم از تجهیزات بیشتری همچون چراغهای LED و ورود بدون کلید سود میبرند درحالیکه نسخههای پریمیوم SE همانند مدل حاضر در تست از صندلیهای تهویه دار با حافظه، هدآپ دیسپلی و تجهیزات ایمنی بیشتر برخوردار هستند.
اما همانگونه که در اولین برخورد با این خودرو گفته بودیم، سانتافهی جدید باید از نظر شرایط فروش عملکرد بهتری داشته باشد تا بتواند بهترینهای کلاس را شکست دهد. تنها از نظر لیست قیمتها، هیوندای سانتافهی فول 6255 پوند گرانتر از نسخهی قابلمقایسهی اشکودا کودیاک است بنابراین اینجا باید پیشنهاد معقولی از سوی کرهایها ارائه شود.
متأسفانه شرایط فروش و لیزینگ اولیهی هیوندای نشان میدهند سانتافه پریمیوم SE جدید در هر ماه 200 پوند گرانتر از گرانترین نسخه اشکودا میباشد. با سپردهای برابر و قابلمقایسه، هیوندای حدود 675 پوند در هر ماه اقساط خواهد داشت درحالیکه اقساط ماهانهی کودیاک 470 پوند میباشد.
هزینههای نگهداری و مالکیت هیوندای سانتافه با رقیب سرسخت خود تقریباً برابر بوده و البته این را در نظر داشته باشید که مدل تک دیفرانسیل کممصرفتر نیز در دسترس است.
شکی وجود ندارد که جدیدترین نسل هیوندای سانتافه یک خودروی خانوادگی با استعداد است. این خودرو از فضای کابین زیاد، راحتی درخور و تجهیزات قابلتوجهی برخوردار بوده و همچنین تجربه رانندگی و پایداری و آرامش احساسبرانگیزی دارد. البته مهم نیست که هیوندای تجهیزات زیادی را در شاسیبلند خود اراده میکند زیرا اقساط ماهانهی مدل فول سانتافه کاملاً بیشتر از اصلیترین رقیب خود در اروپا یعنی کودیاک میباشد.
مشخصات هیوندای سانتافه پریمیوم SE 2.2 CRDi 4WD Auto
- قیمت: 43295 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/440 نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.