تنها چند هفته با معرفی رسمی نسل جدید پورشه 911 کد 992 فاصله داریم. تمامی نسل‌های جدید این خودرو عالی هستند اما این نسل یک نماد پیشرانه عقب را به آینده وارد کرده و در آن تکنولوژی‌های جدید، قوای محرکه‌ی بهبود یافته و سیستم‌های کمک‌راننده‌ی نوینی را خواهیم دید. البته همچنان فاکتور جذابیت رانندگی و استفاده‌ی روزمره‌ی 911 در نسل جدید هم دیده خواهد شد.


فرم خودرو واضح است که آشنا بوده و پورشه آن را بهتر از هرکس دیگر می‌داند. البته بخش اعظم بدنه از آلومینیوم ساخته شده تا وزن آن در محدوده نسل کنونی باقی بماند. این موضوع کاملاً چشمگیر است زیرا پیشرانه با تغییراتی اساسی روبرو بوده و مدل‌های اروپایی دارای فیلترهای اگزوز هستند که این امر باعث افزایش وزن بخش عقب خودرو می‌شود. حتی قوانین مصرف سوخت و آلایندگی جدید روی این خودرو هم تأثیر گذاشته‌اند و پورشه سیستم ورودی کاملاً جدید، تزریق سوخت دید پیزو و اینترکولینگ جدید را به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی تخت اضافه کرده است.


نسل جدید پورشه 911 به فرم کررا S کوپه در ماه نوامبر و نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی خواهد شد و از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک PDK مشهور این خودروساز سود خواهد برد. موضوع مهم اینکه این گیربکس هم‌اکنون 8 سرعته شده و فضا برای استفاده از یک پیشرانه الکتریکی فراهم شده است. این فاصله فعلاً به‌صورت خالی باقی خواهد ماند اما معاون خط تولید 911 می‌گوید:

کل ساختار و طراحی این خودرو برای استفاده از قوای محرکه هیبریدی در آینده آماده شده است. ما این کار را فعلاً انجام نخواهیم داد بلکه در سال‌های آینده شاهد معرفی نسخه هیبریدی خواهیم بود زیرا هنوز از عملکرد خودرو مخصوصاً در بخش باتری‌ها راضی نیستیم.


پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربوی کررا S همان قدرت 450 اسبی مدل GTS فعلی را خواهد داشت و گشتاور آن نیز حدود 530 نیوتون متر خواهد بود. این قدرت و گشتاور باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4 ثانیه‌ای شده و حداکثر سرعت خودرو نیز فراتر از 305 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 


یک گیربکس 7 سرعته دستی نیز از اوایل سال آینده در دسترس خریداران مدل‌های استاندارد کررا خواهد بود. این نسخه بنا بر شنیده‌ها خروجی حدود 385 اسبی خواهد داشت.


اما آن کررا S که ما تست کردیم دارای کابینی با پوشش‌های استتاری زیاد بود اما می‌توانستیم وجود دورشمار بزرگ در مرکز پشت آمپرها را ببینیم که دورش را دو صفحه‌نمایش احاطه کرده‌اند. خود داشبورد پله‌ای بوده و صفحه لمسی مرکزی آن مشابه کاین است. کابین نسل جدید 911 همان امضای خاص نسل‌های پیشین این خودرو را به همراه داشته و آسایش و رفاه آن به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است. این موضوع را به خوبی می‌توان در سطوح خشن بزرگراه‌های آمریکا متوجه شد.


این خودرو در هر مکانی از خیابان‌های شهری گرفته تا جاده‌های کوهستانی تست شد و واضح بود که 911 نسل 992 اصلاً چابکی یا سرعت یک 911 را از دست نداده است. پاسخ پیشرانه بهتر از نسل پیشین بوده و عملکرد سیستم تعلیق نیز بدون ناهنجاری صورت می‌گیرد. قضاوت نهایی درباره میزان خوب بودن احساس فرمان را سال آینده انجام خواهیم داد اما مهندسان پورشه قول داده‌اند که فرمان آن بهتر از نسل پیشین خواهد بود.


مدل کابریولت نیز سال آینده به جمع برادران خود اضافه خواهد شد. در 12 تا 18 ماه آینده هم مدل‌های توربو، توربو S و GT3/RS پدیدار می‌شوند.


آن چیزی که زیر قوس‌های چرخ کررا S بکار رفته رینگ‌های 20 و 21 اینچی در جلو و عقب هستند. این رینگ‌ها به همراه فاصله 40 میلی‌متری بیشتر بین چرخ‌های جلویی باعث شده پایداری و هندلینگ خودرو بهبود یابد.


دیگر موردی که باعث بهبود پایداری خودرو شده حالت خیس جدید است که به حالت‌های آشنای نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی افزوده است. این سیستم ایمنی به‌صورت خودکار عمل کرده و سطح خیس را از طریق حسگرهای صوتی نصب شده روی قوس‌های چرخ جلو تشخیص داده و سپس پایداری، گیربکس و زاویه‌ی بال عقب را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند. البته راننده می‌تواند این حالت را برای ایجاد بیشترین پایداری در شرایط جوی بد تنظیم کند.


این تنها یکی از سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدید است که به نسل جدید پورشه 911 اضافه شده به گونه‌ای که به‌صورت سفارشی می‌توان دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط و دید در شب را نیز انتخاب کرد.


پورشه مجبور بود تحت سخت‌ترین شرایط نسل جدید 911 را توسعه دهد اما به نظر می‌رسد این کار به نحو احسن و با حفظ تمامی شاخصه‌های اسپورت و مفید بودن این نام نمادین صورت پذیرفته است. قضاوت نهایی را به آینده موکول می‌کنیم اما اولین بررسی این خودرو کاملاً امیدوارکننده بوده و معرفی مدل هیبریدی نیز بر امیدواری ما اضافه خواهد کرد.

مشخصات پورشه 992 911 کررا S

  • قیمت: 90 هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی تخت
  • قدرت/گشتاور: 450 اسب بخار/530 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: زیر 4 ثانیه
  • حداکثر سرعت: فراتر از 305 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)


منبع: autoexpress

 

 

منبع: پدال