تا به حال به این فکر کرده‌اید با وجود نان های خارجی از جمله انواع باگت‌ها چرا هنوز سنگک و بربری در بین مردم محبوب هستند؟ سنگک و بربری در شرایطی که قیمت‌شان آزاد شده اما هنوز توان رقابت با انواع نان‌های خارجی را دارد و بیشتر مواقع پیروز این رقابت است و مردم برای خرید آن مدتی از وقت خود را در صف میگذرانند.
سنگک و بربری و غذاهایی ایرانی مانند قرمه سبزی این موضوع را به ما گوشزد می‌کند که با وجود مدل‌های مختلف اما باز مردم به سراغ مدل‌های داخلی می‌آیند. این موضوع در بازار اقتصادی و فرهنگی نیز به چشم می‌خورد.مردم به جای دیدن تلویزیون به سراغ ماهواره و دیدن سریال‌های ترکیه ای می‌روند چون برنامه خوب به آن ها نمایش داده نمی‌شود اما همین مردم دوشنبه ها برای دیدن برنامه نود کار خود را رها می‌کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر ایران، در بازار اقتصادی نیز همین موضوع وجود دارد. مردم به سراغ کالاهای خوب خارجی می‌روند زیرا کیفیت خوب آن را تجربه کرده اند. خودرو نیز همین است. تفاوت خودروی ایرانی و خارجی بسیار زیاد است و مردم اگه پول داشته باشند ماشین خارجی می‌خرند. در این شرایط نمی‌شوند به مردم کالای بی کیفیت فرهنگی و معیشتی داد و از آن‌ها توقع خرید این محصولات را داشت. مردم به دنبال رفاه بیشتر هستند. اگر برنامه های صداوسیما را با برنامه های ماهواره‌ای را مقایسه کنیم می‌بینید که چرا مردم بیشتر از ماهواره استفاده می‌کنند. پیام رسان ها نیز درباره این موضوع جدا نیستند. با وجود تعداد زیاد پیام رسان‌های داخلی اما مردم هنوز به تلگرام علاقه نشان می‌دهند.
حال در صنعت خودرو نیز مردم به دنبال خودروی با کیفیت هستند و نمی‌شود با طرح ممنوعیت واردات و تعرفه های سنگین و تبلیغات پوچ درباره کیفیت بالای خودروهای داخلی مردم را از داشتن خودروی با کیفیت محروم کرد. بهتر نیست به جای صحبت درباره خطرات کالاهای فرهنگی خارجی و کالاهای مصرفی خارجی که باعث بیکاری کارگران داخلی می‌شود فکری به حال کیفیت کالای داخلی و خدمات پس از فروش آن ها کرد؟ باید در این موضوع مخصوصا مسئولان منصفانه تر عمل کنند.

 

منبع: خودرو بانک