تولید آئودی R8 e-tron متوقف شد؛ سخنگوی این کمپانی تایید کرد!

در چند وقت اخیر شایعات متعددی خبر از مرگ مدل آئودی R8 e-tron می دادند، این خبر تایید شد. سخنگوی کمپانی آئودی تایی کرد که سوپراسپرت تمام برقی این کمپانی به پایان راه خود رسیده است. آئودی R8 e-tron قبل از آنکه به دلیل قیمت بالا، وزن و محدوده حرکتی، تولید آن متوقف شود؛ برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو 2015 رخ نشان داد.

اولریش هاکنبرگ  (Ulrich Hackenberg)، یکی از مهندسان افسانه ای فولکس واگن در بازگشت مجدد خود به این کمپانی، تکنولوژی ساخت باتری R8 e-tron را ارتقا داد. کمپانی آئودی این باتری T شکل 92 کیلووات ساعتی منحصر بفرد را e-tron 2.0 نامید. استفاده از این باتری برای آئودی R8 e-tron بسیار مفید بود. محدوده حرکتی این خودرو به 279 مایل (حدود 450 کیلومتر) رسید و قدرت خروجی آن به 456 اسب بخار افزایش یافت. چنین نیرویی، توانایی تولید 920 نیوتن متر گشتاور را داشت.

آملیا فاین – موریسون (Amelia Fine-Morrison) سخنگوی کمپانی آئودی می گوید: “ آئودی R8 e-tron یک خودروی دست ساز، سفارشی و در تعداد محدود تولید شده است که قیمت آن چیزی در حدود 1 میلیون یورو است. آئودی R8 e-tron اولین سری از خودروهای تمام الکتریکی است که توسط آئودی عرضه شد.”

کمپانی آئودی مشخص نکرد که چه تعدادی از مدل R8 e-tron را تولید کرده است؛ اما برخی از گزارش ها حاکی از آن است که این مقدار، کمتر از 100 دستگاه است. چرا باید آئودی به ناگاه تولید مدل تمام الکتریکی آئودی آر 8 ای – ترون را متوقف کند؟ به نظر می رسد که جواب این سوال را باید در خرید مردم از بازار خودرو و علاقه آنها به یک مدل خاص، جستجو کرد. یکی از پرطرفدارترین وسایل نقلیه، خودروهایی هستند که در کلاس SUV تولید می شوند. این علاقمندی در بازارهای اروپایی و به خصوص در بازار ایالات متحده، بیشتر به چشم می خورد.

فاین – موریسون می گوید: “در پاسخ به افزایش تقاضا برای ارائه خودروهای الکتریکی بزرگتر، بخش تولید ماشین های تمام الکتریکی آئودی نیز با تغییر جهت، بر روی توسعه و معرفی یک مدل SUV تمام الکتریکی با حجم بالا تمرکز کرده است. این خودرو بسیار شبیه به کانسپت آئودی ای- ترون کواترو (Audi e-tron Quattro) خواهد بود که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد.”

کانسپت آئودی e-tron Quattro بر روی پلتفرم MLB این کمپانی سوار شده است و محدوده حرکتی آن 310 مایل (حدود 500 کیلومتر) است. ورود این خودرو به بازارهای جهانی برای سال 2018 و با نام Q6 e-tron برنامه ریزی شده است. برای توقف تولید مدل R8 e-tron نمی توان به آئودی خرده گرفت، تقاضای بازار، حرف اول و آخر را خواهد زد برای آنکه یک کمپانی بتواند به حیات خود ادامه دهد، لازم است تا شرایط بازار را درک کرده و خود را با آن تطبیق دهد. باید دید در آینده خودروهای تمام الکتریکی این کمپانی چگونه عملکردی را ارائه خواهند داد. رقابت در بازار خودروهای الکتریکی، می رود تا سخت تر و سخت تر شود!

نویسنده: امید اصغرزاده

منبع: motortrend