شرکت بیمه‌ی Veygo لیستی از گوگلی‌ترین برندهای جهان را منتشر کرده و همان‌گونه که خواهید دید خودروسازان آسیایی در لیست موردنظر حرف اول را می‌زنند.


خودروسازی که سال پیش بیشتر از همه در گوگل جست‌وجو شده تویوتا است که از بین 171 کشور مطالعه شده توسط Veygo کاربران 57 کشور بیشترین توجه را به این برند خودرویی داشته‌اند. در هر ماه 7.8 میلیون بار سرچ برای تویوتا ثبت شده درحالی‌که این رقم برای هوندا و فورد به ترتیب 7 و 6.4 میلیون بار می‌باشد.


تویوتا در کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، آفریقای جنوبی، فنلاند و فیلیپین بیشترین میزان جست‌وجو در گوگل را به خود اختصاص داده است.

2015-bmw-m3-sedan-grille-and-badge
تعقیب‌کننده‌ی تویوتا در این لیست جالب کمپانی ب‌ام‌و است که در 25 کشور حرف اول را می‌زند. رتبه سوم به مرسدس بنز با بیشترین میزان جست‌وجو در 23 کشور می‌رسد. نهایتاً به لامبورگینی می‌رسیم که یکی از محبوب‌ترین خودروسازان از نظر سرچ گوگل بوده و در 12 کشور از جمله ونزوئلا بیشترین جست‌وجو را داشته است. تسلا هم در 7 کشور گوگلی‌ترین خودروساز بوده که از جمله‌ی این کشورها می‌توان به نروژ، هلند و هنگ‌کنگ اشاره کرد.

mercedes badge

Lamborghini badge
اگرچه خودروسازان یاد شده از محبوبیت بالایی برخوردار هستند اما برخی موارد نادر هم به چشم می‌خورد. برای مثال پاگانی را باید نام برد که کمترین میزان سرچ را داشته درحالی‌که خودروسازانی همچون آکورا و کرایسلر هم در رتبه‌های بسیار نازلی قرار گرفته‌اند.

2016 Tesla Model X P90D
در آغاز سال 2017 ما نقشه‌ی مشابهی از گوگلی‌ترین برندهای خودرویی در هر کشور را خدمت شما عزیزان منتشر کردیم. در آن زمان هم تویوتا رتبه اول را به خود اختصاص داده بود و در 74 کشور حرف اول را می‌زد. ب‌ام‌و با 51 کشور دوم بود و در اروپا و بخشی از آفریقا بیشترین توجه را به خود اختصاص داده بود.

 

 

منبع: پدال