انکاپ جهانی و انجمن خودروی آفریقای جنوبی میخواهند امنیت خودروهای قاره آفریقا را ارتقا دهند. به عنوان بخشی از این تلاشها، انکاپ و انجمن یاد شده اخیراً پیکاپ نیسان پیکاپ NP300 هاردبادی بازار آفریقای جنوبی را در تستهای تصادف شرکت دادهاند و نتیجه به دست آمده رتبهبندی صفر ستاره بوده است. انکاپ جهانی میگوید سرنشینان بالغ داخل این خودرو ریسک بالایی برای جراحت یا مرگ در یک تصادف واقعی خواهند داشت.
دلیل این کار هم زیرساخت بسیار قدیمی پیکاپ NP300 میباشد. این پیکاپ در سال 1997 و با نام فرونتیر در آمریکا عرضه شد و نیسان جایگزین آن را در سال 2004 معرفی نمود. البته پیکاپ یاد شده در دیگر بازارهای جهانی با نام ناوارا تولید گردید. البته نیسان در آفریقای جنوبی روش دیگری را انتخاب کرد و نسلهای بعدی ناوارا را به همراه این نسل قدیمی روانه جادهها کرد.
تست تصادف جلوی انکاپ جهانی این پیکاپ را با سرعت 64 کیلومتر در ساعت به مانع میکوبد. ساختار پیکاپ NP300 در تصادف از جلو از هم میپاشد و ستون فرمان نیز به سینه آدمک برخورد میکند. این موسسه ایمنی خودرویی امتیازهای ضعیف را برای حفاظت از سر، سینه و پای راننده داده است. همچنین سرنشین هم امتیاز مرزی را برای حفاظت از سینه و پای چپ گرفته و امتیاز پای راست هم ضعیف بوده است.
دیوید وارد مدیر انکاپ جهانی با انتشار این نتایج گفته است: “نیسان NP300 هاردبادی بهطور مفتضحانهای با نام خود شناخته میشود چراکه بدنهی به اصطلاح سخت آن متلاشی میشود. نیسان همچنین ادعا کرده این خودرو از سپر به اصطلاح ایمنی سود میبرد اما اینجا خلاف آن مشاهده شده است. تست ما نشان داده که بخش سرنشینان اصلاً نمیتواند انرژی تصادف را جذب کرده و بنابراین ریسک بالای جراحت و مرگ وجود دارد.”
انکاپ جهانی و انجمن خودروی آفریقای جنوبی همچنین خودروهای هیوندای i20، کیا پیکانتو و تویوتا یاریس را تست کردهاند و به هر سه خودرو سه ستاره ایمنی دادهاند.
[دانلود ویدئو]
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.