JD پاور نتایج مطالعهٔ میزان رضایتمندی خریداران از خودروسازان مختلف در سال 2018 را اعلام کرده است. این مطالعه و بررسی در دو بخش فروش و خدمات صورت میگیرد و خودروسازان لوکس و غیرلوکس بهصورت مجزا رتبهبندی میشوند. در ابتدا میپردازیم به بخش اول. به گزارش JD پاور، در شاخص رضایت از فروش، ارتباط بین خریدار و نمایندگی اهمیت دارد. در این مطالعه میزان رضایت مشتری هنگام خرید یک خودرو از نمایندگی موردبررسی قرار گرفته است. حداکثر امتیاز در این مطالعه 1000 است و خودروسازان مختلف بر اساس میزان امتیازی که کسب کنند رتبهبندی میشوند.
تعجبآور نیست که در این مطالعه خودروسازان لوکس امتیاز بیشتری نسبت به خودروسازان معمولی یا غیرلوکس کسب کرده باشند زیرا برای خرید این خودروها پول بیشتری پرداخت میشود و درنتیجه خریدار حقوق بیشتر و تجربهٔ خرید راحتتری دارد. بر این اساس، در بخش خودروسازان لوکس پورشه با کسب 828 امتیاز برای اولین بار در جایگاه نخست قرار گرفته است. به دنبال پورشه، با اختلافی جزئی، اینفینیتی با 824 امتیاز و لکسس با 823 امتیاز در رتبههای دوم و سوم قرار دارند. ولوو با 770 امتیاز و آلفارومئو با 759 امتیاز نیز در قعر جدول خودروسازان لوکس قرار گرفتهاند درحالیکه جنسیس با 736 امتیاز جایگاه آخر را به خود اختصاص داده است. لیست کامل رتبهبندیها این بخش ازاینقرار است:
در بخش خودروسازان معمولی، مینی با کسب 798 امتیاز، جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و جیامسی هم با تنها یک امتیاز کمتر در مکان دوم قرار گرفته است. جایگاه سوم این بخش نیز به یکی دیگر از برندهای جنرال موتورز یعنی بیوک با 792 امتیاز اختصاص پیدا کرده است. طبق بررسی JD پاور، میانگین امتیاز رضایت از فروش در بخش خودروسازان معمولی 771 امتیاز است. در همین حال، میتسوبیشی و جیپ به ترتیب با 755 و 749 امتیاز، جایگاههای پایینی را به خود اختصاص دادهاند و آخرین جایگاه این قسمت نیز در اختیار یکی دیگر از اعضای گروه هیوندای یعنی کیا با 737 امتیاز است. جدول کامل رتبهبندی خودروسازان معمولی بر اساس میزان رضایت از فروش در ادامه ملاحظه میکنید:
بخش دوم مطالعهٔ میزان رضایتمندی خریداران توسط JD پاور به خدمات اختصاص دارد. این مطالعه میزان رضایت خریداران از خدمات خودروسازان برای تعمیر و نگهداری در طول دورهٔ یک تا سه ساله را نشان میدهد. طبق این گزارش، کیفیت خدمات همچنان عامل اصلی در میزان رضایت خریداران است. کیفیت خدمات روی وفاداری خریداران به یک برند و همینطور توصیهٔ آن به دیگران تأثیر میگذارد. حداکثر امتیاز این بخش نیز 1000 است و طبق مطالعهٔ JD پاور، میانگین امتیاز این بخش به 820 امتیاز رسیده که 12 امتیاز نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است.
در بخش خودروسازان لوکس، اینفینیتی با کسب 876 امتیاز برای اولین بار از سال 2003 در جایگاه نخست قرار گرفته است. بعد از این شرکت نیز برندهای لوکس گروه فولکسواگن یعنی پورشه و آئودی به ترتیب با 874 و 871 امتیاز در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتهاند. لکسس اما که سال گذشته مقام اول این لیست را در اختیار داشت، امسال با پنج پله سقوط، در جایگاه پنجم قرار گرفته است. در قعر این لیست نیز بازهم نام ولوو با 842 امتیاز دیده میشود درحالیکه گروه جگوار-لندروور نیز بدترین رتبهها را به خود اختصاص دادهاند. لیست کامل میزان رضایتمندی خریداران خودروهای لوکس عبارت است از:
در بخش خودروسازان معمولی یا غیرلوکس، امسال هم مثل سال گذشته بیوک با 850 امتیاز، مقام نخست را از آن خود کرده است. در رتبههای بعدی هم شورلت و مینی هردو با 849 امتیاز جای گرفتهاند. بخش پایینی جدول رضایتمندی خریداران خودروهای غیرلوکس اما بهطور کامل تحت سلطهٔ برندهای گروه فیات-کرایسلر است بهگونهای که جیپ، دوج، رم و فیات چهار جایگاه آخر را به خود اختصاص دادهاند. در جدول زیر میتوانید لیست کامل رضایتمندی از خدمات خودروسازان معمولی را مشاهده کنید:
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.