نسل فعلی یا چهارم پاجرو که اس‌یووی پرچم‌دار میتسوبیشی محسوب می‌شود، از سال 2008 تاکنون در بازار حضور دارد. البته میتسوبیشی در طول سال‌ها این خودرو را بروز کرده اما پایه و اساس پاجروی فعلی به سال 2008 بازمی‌گردد و تغییر عمده‌ای را نسبت به مدل‌های اولیه تجربه نکرده است. بااین‌حال این خودروساز کوچک ژاپنی که چند وقتی است به عضوی از گروه رنو-نیسان تبدیل شده است، در حال فکر کردن به ساخت نسل جدید اس‌یووی نمادین خود است. البته طبق اظهارت مدیرعامل میتسوبیشی آقای «Trevor Mann» هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

 

وی دراین‌باره گفته است:

«میتسوبیشی به ساخت نسل جدید پاجرو علاقه دارد اما موقعیت آن هنوز تعریف نشده است و قوانین آلایندگی نقش مهمی در این تصمیم خواهند داشت. مهندسان ما واقعاً خواهان توسعهٔ نسل جدید این خودرو هستند اما پیش از آن باید اطمینان حاصل کنیم که در راه درستی قدم خواهیم گذاشت زیرا این سگمنت به دلیل قوانین آلایندگی کوچک شده است. ما باید مطمئن شویم کاری که می‌خواهیم انجام دهیم به‌درستی انجام خواهد گرفت».

با توجه به اشتراک پلت‌فرم بین برندهای اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، نسل آیندهٔ پاجرو می‌تواند بسیار متفاوت از نمونهٔ کنونی باشد. مثلاً در سبد محصولات کنونی نیسان، خودرویی مشابه پاجرو یعنی پاترول وجود دارد که البته کمی از پاجرو بزرگ‌تر است. نسل ششم این اس‌یووی از سال 2010 تاکنون در بازار حضور داشته است و طبیعی است که نیسان به دنبال توسعهٔ نسل جدید آن باشد؛ بنابراین، میتسوبیشی و نیسان می‌توانند با اشتراک زیرساخت‌های نسل آیندهٔ پاترول و پاجرو، هزینه‌های تولید را به کمترین حد ممکن کاهش دهند؛ اما همهٔ این‌ها در صورتی است که ساخت نسل جدید پاجرو چراغ سبز را دریافت کند.

 

منبع: پدال