نگاهی نزدیک به شورولت کروز هاچ بک 2017

شورولت کروز (Chevrolet Cruze) هاچ بک در نهایت وارد بازار ایالات متحده شد. نسل اول مدل کروز، هم در مدل هاچ بک و هم استیشن واگن عرضه می شد. اگر چه رانندگان آمریکایی به لحاظ تاریخی بیشتر علاقمند به خودروهای سدان هستند؛ اما بازار خودروی آمریکا در حال تغییر است. با فروش سالانه چیزی در حدود 350 هزار دستگاه خودروی هاچ بک، شورولت امیدوار است که هاچ بک جدید کروز، بتواند سهمی از این بازار را برای خود بردارد.

بدون قضاوت درباره طراحی آن، کروز هاچ بک از فرصت های خوبی برای فروش برخوردار است. طراحی خوش فرم جلو و عقب آن قابل تقدیر بوده و به نظر می رسد که مشکل سبک سدان کروز با این مدل رفع شده باشد – بخش صندوق عقب آن کمی نا استادانه طراحی شده و در مقایسه با بینی پهن و ارتفاع کم آن شکل جالبی را ارائه نکرده است. مدل هاچ بک کمی عریض تر طراحی شده است – مدل هاچ بک در مقایسه با سدان کروز به نظر می رسد که با قوز بیشتری که پیدا کرده، اسپرت تر شده است. برآمدگی عقب آن 7.4 اینچ (حدود 19 سانتیمتر) کوتاه تر شده و به رغم این کوتاهی، همچنان طول آن بلندتر است. شورولت کروز هاچ بک، همان ویل بیس (فاصله بین دو محور) 2.7 متری و ابعاد داخلی قسمت سرنشینان مدل سدان کروز را برای خود حفظ کرده است.

چیز زیادی برای گزارش کردن از طراحی داخلی آن وجود ندارد، همه چیز تقریبا همانی است که در مدل سدان کروز نیز دیده می شود؛ اما قسمت بار به نفع سدان است. در این خودرو، همچنان فضای زیادی برای سرنشینان فراهم است. ارتفاع صندلی های عقب مناسب بوده و فضای کافی برای جلوی پا وجود دارد. صندلی های جلو با اینکه می تواند به اندازه کافی به عقب بروند؛ اما همچنان فضای کافی برای سرنشینان عقب فراهم است و زانو به پشتی صندلی های جلو گیر نمی کند. این مقدار از فضای کافی برای مدل های هاچ بک، می تواند بسیار قابل توجه باشد.

داشبورد و دیگر اجزای داخلی نیز به سادگی در کنار هم قرار گرفته اند، اما همه چیز هماهنگ و زیبا نشان می دهد. پنل های قرار گرفته بر روی درب با پوشش های چرمی و پارچه ای روکش شده است. همه مدل های کروز دارای یک صفحه نمایش 7 و یا 8 اینچی است. به گفته نویسنده سایت منبع این خبر که عملا رانندگی با این مدل را از نزدیک لمس کرده، تجربه رانندگی با کروز هاچ بک همان حسی را دارد که کروز سدان منتقل می کند. اساسا کروز هاچ بک آینه ای از همتای سدان خود است.

شورولت کروز هاچ بک درست به مانند دیگر اعضای خانواده خود به یک توربوشارژر 4 سیلندر 1.4 لیتری مجهز شده که می تواند 153 اسب بخار نیرو تولید کند.

شورولت کروز هاچ بک درست به مانند دیگر اعضای خانواده خود به یک توربوشارژر 4 سیلندر 1.4 لیتری مجهز شده که می تواند 153 اسب بخار نیرو تولید کند. این مقدار از قدرت خروجی قادر است تا حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر را به چرخ ها منتقل کند. برای سال 2018 یک موتور بنزینی برای هر دو سبک هاچ بک و سدان شورولت کروز در دسترس خواهد بود. این موتور بسیار نرم و روان کار می کند، حتی زمانی که در جاده های خارج شهر و یا بر روی سربالایی ها قرار می گیرد، همچنان به آرامی به کار خود ادامه می دهد. به ادعای کمپانی شورولت این خودرو می تواند در 7.7 ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

یکی از نکات جالب درباره کروز هاچ بک (البته برای سبک سدان نیز صادق است) که می تواند رانندگی را لذت بخش تر کند، گیربکس اتوماتیک آن است. دنده ها به راحتی تعویض می شوند. در حالت تمام اتوماتیک، دنده ها به نرمی تعویض می شوند؛ اما تغییر به حالت دستی و پاسخ خودرو به درخواست دنده ها، به آرامی و آهستگی انجام می گیرد – ما در حال صحبت درباره تنها چند ثانیه هستیم -  هیچ پدال تغییر دهنده ای با دکمه های plus و minus در بالای دنده وجود ندارد.

قیمت کروز هاچ بک در مقایسه با دیگر رقبای خود اندکی گران تر است. مدل LT هاچ بک کروز با قیمت 22،115 دلار قابل خریداری است. برخی از رقبای شورولت هاچ بک کروز همچون فولکس واگن گلف، سوبارو ایمپرزا، هوندا سیویک، فورد فوکوس و مزدا 3 همگی با تجهیزاتی کمتر، زیر 21،000 دلار معامله می شوند.

نویسنده: امید اصغرزاده

منبع: autoblog