شکی وجود ندارد که جدیدترین نسل پژو 508 در قلب‌ها و ذهن‌های خریداران نفوذ کرده است. بازار سدان های رده میانی کلاس D نیازمند شوک جدیدی است چراکه هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگری خریداران به دنبال کراس اوورها بوده و خودروهای سه جعبه‌ای استاندارد را رها کرده‌اند.


زمانی که ما 508 جدید را در اوایل سال جاری راندیم فهمیدیم این خودرو کاملاً رضایت‌بخش بوده و وارد کلاس محصولات لوکس شده است؛ و در ماه می سال 2019 هم نسخه‌ی استیشن این خودرو با نام 508 SW وارد بازار بریتانیا می‌شود. این خودرو می‌تواند عضو مهم‌تری از خانواده‌ی 508 باشد چراکه سهم استیشن‌ها از بازار خودروهای کلاس D در مقایسه با سدان ها 60 به 40 می‌باشد.


هنوز قیمت و مشخصات این خودرو در بازار بریتانیا نهایی نشده اما به ما گفته شده این خودرو حدود 1600 پوند گران‌تر از نسخه‌ی سدان خواهد بود. با این پول خریداران صاحب یک 508 شیک با ظرفیت محفظه بار بیشتر و همچنین نمای عقب عضلانی‌تر خواهند شد.


حجم محفظه بار از 487 لیتر در نسخه سدان به 530 لیتر رسیده و البته خود محفظه بار نیز کمی طویل‌تر شده است. با خواباندن صندلی‌های عقب که به آسانی صورت می‌گیرد ظرفیت کل محفظه بار به 1780 لیتر افزایش می‌یابد.


البته گنجایش محفظه بار 508 SW با رتبه اول کلاس فاصله قابل‌توجهی داشته و همچنین محفظه بار این خودرو در مقایسه با نسل پیشین 30 لیتر کاهش یافته است. در مقایسه با کاربردی‌ترین گزینه‌های این کلاس یعنی فولکس‌واگن پاسات استیت و اشکودا ساپرب استیت، پژو جادارترین خودرو نیست. این دو خودرو محفظه بار 650 و 660 لیتری دارند و با خواباندن صندلی‌های اشکودا فضایی 1950 لیتری انتظار شما را می‌کشد. پژو از این نظر در میانه‌های جدول قرار می‌گیرد و حتی واکهسال اینسیگنیا اسپرت تورر هم محفظه بار 560 لیتری دارد. نهایتاً باید گفت محفظه بار متوسط بهایی است که شما برای طراحی جذاب 508 می‌پردازید.


کابین نیز دقیقاً همانند 508 سدان حس می‌شود ولی یک تفاوت در نسخه استیشن فضای بار بیشتر در عقب است. در نمای جلو شاهد داشبورد و کنسول مرکزی با طراحی تیز هستیم که یک صفحه‌نمایش 10 اینچی را در خود جای داده است. مدل‌های مجهز به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز از اهرم دنده‌ی جوی استیک مانند سود می‌برند.


در تریم های فول تری همچون مدل GT-Line حاضر در این تست، سطح تجهیزات کاملاً مناسب بوده و کابین نیز فضای بسیار مناسبی است چراکه از داخل آن شاهد سود بردن از چوب لوکس، پلاستیک‌های نرم و خوش‌ساخت و پوشش چرم نرم هستیم. کابین این خودرو هوشمند بوده و در حد و اندازه‌ی رقبای لوکس‌تری همچون مرسدس C کلاس استیت نشان می‌دهد.


پشت آمپرها همچنان دارای طراحی i-Cockpit پژو هستند و اگرچه ظاهر آن‌ها خوب است اما بهترین گزینه برای رانندگان نیست. از نظر برخی رانندگان، موقعیت نشیمن راحت صندلی و فرمان باعث خواهد شد بخشی از پشت آمپرهای دیجیتال از نظرها پنهان شود.


خود فرمان با توجه به استانداردهای امروزی کاملاً کوچک به نظر می‌رسد و سیستم فرمان نیز در جاده احساس کمی داشته و از برخی ناپایداری‌ها رنج می‌برد. زمانی که خودرو را در حالت اسپورت قرار دهید این مشکل بیشتر به چشم خواهد آمد. البته دماغه‌ی خودرو سبک بوده و رینگ‌های بزرگ این خصیصه را نشان می‌دهند. 508 SW با توجه به طراحی دیفرانسیل جلوی خود سواری هیجان‌انگیزی داشته و نسبتاً چابک حس می‌شود. با اعتماد به نفس مناسب می‌توان وارد پیچ‌ها شد.


با قرار دادن خودرو در حالت کامفورت شاهد کیفیت سواری دلپذیری خواهید بود. البته تکان‌های زیادی هم در بدنه به چشم نمی‌خورد. تأثیر رینگ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های دیواره کوچک هر از گاهی در دست اندازها مشاهده می‌شود.


احتمالاً پیشرانه‌های بنزینی محبوب‌تر از نسخه‌های دیزلی خواهند بود و پیشرانه‌ی 178 اسب بخاری بکار رفته در این نسخه احتمالاً پرفروش‌ترین نسخه خواهد بود. این پیشرانه هیجان‌انگیزترین نمونه نیست اما در کل خوب عمل کرده و گشتاور 250 نیوتون متری آن نیز در اکثر دورها قابل استفاده است. صدای پیشرانه هم در زمان حرکت در بزرگراه‌ها پذیرفتنی بوده و چندان به کابین راه پیدا نمی‌کند.

 


با توجه به محفظه با متوسط، پژو 508 SW خودرویی است که در خرید آن حتماً باید با قلب تصمیم بگیرید نه با عقل! اگر کاربردی بودن دلیل اصلی شما برای خرید یک خودروی استیشن باشد رقبای جادارتر بیشتری وجود دارند اما اگر به دنبال خودرویی جذاب‌تر هستید پژو ارزش توجه را دارد. درست همانند مدل سدان، 508 SW کاملاً لوکس حساب شده و می‌توان آن را یک پرچم‌دار کامل برای پژو محسوب کرد.

مشخصات پژو 508 SW PureTech 180 GT Line

  • قیمت: 32800 پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/250 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.9 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

 

 

 

منبع: پدال