نشریهی اتو اکسپرس بریتانیا برای بررسی انحصاری بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل جدید دعوت شده است. در این رویداد آدریان هالمارک هم حضور داشته، کسی که نقش مهمی در تولید کانتیننتال GT اولیه در سال 2003 داشته و البته همین نه ماه پیش به عنوان مدیر اجرایی این برند به بنتلی بازگشته است.
هالمارک به ما گفت:
این خودرو یک کلاس جدید را تأسیس و کمپانی را دگرگون کرد. تولید ما تنها در عرض 4 سال از 800 دستگاه به 10 هزار دستگاه در سال رسید. کانتیننتال GT یک تجارت سودده در کلاسی است که قبلاً وجود نداشت.
هالمارک حداقل در ابتدای کار در برابر وسوسهی فشردن پدال گاز خودرو مقاومت میکند و بجای آن روی مسیر خاصی که طی میشود تمرکز کرده و از سیستم تعلیق و پایداری این خودرو میگوید.
خانهی بنتلی در سالهای آینده دگرگون خواهد شد اما این جاده همچنان باقی خواهد ماند. هالمارک میگوید: “ما به زودی این جاده را خواهیم بست اما سطح آن را تغییر نخواهیم داد چراکه یکی از جادههای بد بریتانیاست!”
خودروی جدید این کمپانی از سواری دینامیک بنتلی با سیستم کنترل لغزش 48 ولتی و سیستم تعلیق بادی سود میبرد که در فنرهای سه حفرهای آن 60 درصد باد بیشتری در مقایسه با نرمترین تنظیمات نسل پیشین وجود دارد. این خودرو از حالتهای رانندگی کامفورت و اسپرت بهرهمند است که گاهی موارد میتوان دست اندازهای بزرگ را حس کرد اما در کل سواری نرمی را شاهد هستیم.
اما موضوع چشمگیرتر استحکام ساختاری کانتیننتال GT کانورتیبل است به گونهای که خودرو در هنگام مواجه شدن با بدترین دستاندازها نیز پایداری خود را حفظ کرده و آرام و متین پیش میرود.
مدیرعامل بنتلی اذعان میکند:
این خودرو واقعاً سریع بوده و هندلینگ خوبی مخصوصاً با وجود سیستم کنترل لغزش 48 ولتی دارد. البته کانتیننتال GT یک خودروی اسپورت نیست و هرگز هم نبوده است. مأموریت ما تعریف واژهی GT است. در بازار خودروهای سریعتر و راحتتری وجود دارند اما بنتلی به ماهیت تطبیقی خودرو توجه دارد.
این موضوع در جادههای خارج شهر که هالمارک به خوبی آنها را میشناسد ثابت میشود. سقف خودرو که با 7 رنگ متفاوت در دسترس است تنها در عرض 19 ثانیه باز و بسته میشود. اسپویلر عقب مدل کوپه نیز جای خود را به لبهای کوچک داده تا درگ کاهش یابد.
زمانی که سقف باز باشد خواهیم توانست صدای لذتبخش پیشرانهی 12 سیلندر را در زمان فشردن پدال گاز بشنویم. کانتیننتال GT کانورتیبل در عرض 3.7 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز 333 کیلومتر در ساعت میباشد. ما در جادههای خیس و سرد نتوانستیم به این اعداد و ارقام دست یابیم اما قدرت ناب پیشرانه کاملاً هویدا بوده چراکه در زمان فشردن پدال گاز ما کاملاً در داخل صندلیهای نرم و راحت بنتلی فرو میرفتیم. این صندلیها نه تنها از گرمکنهای سنتی سود میبرند بلکه دارای پشتسریهایی با گرمکنهای لذتبخش هستند که هوای گرم را به اطراف سر و گردن هدایت میکند.
سیستم چهار چرخ محرک این خودرو نیز تشخیص میدهد کدام چرخ بیشترین نیرو را نیاز دارد. سیستم الکتریکی 48 ولتی نیز همکاری تنگاتنگی با سیستم تعلیق داشته تا خودرو را در سر پیچها همواره تخت و ثابت نگه دارد.
زمانی که سقف بسته شود بر سکوت و آرامش داخل کابین مهر تأیید دیگری زده میشود. هالمارک میگوید:
ایزولهی سقف به قدری خوب است که نیازی به حرف زدن با صدای بلند نیست و شما به سختی میتوانید آن را خودرویی روباز بنامید.
حس اشرافیت این خودرو با استفادهی گسترده از چوب در همهجا تشدید شده است. این عناصر چوبی با ویژگیهایی همچون صفحهنمایش چرخان 12.3 اینچی، اپل کارپلی و گوگل مپس همراه شدهاند.
ما حتی از صندلیهای عقب نیز به خاطر تصویربرداری استفاده کردیم و البته اسباب و لوازم ما نیز به راحتی در صندوق 235 لیتری خودرو جای گرفتند.
هالمارک توضیح میدهد که مشتریان چگونه مدل کانورتیبل گرانتر را به کوپه ترجیح خواهند داد. او میگوید:
اگر شما خودرویی همچون کانتیننتال GT کانورتیبل را بخرید نه تنها تجربهی راندن یک خودروی لوکس چهار چرخ محرک در زندگی روزمره را خواهید داشت بلکه از آن لذت بیشتری هم خواهید برد. اکثر مردم میگویند اگر من به دنبال یک خودروی کانورتیبل باشم حتماً آن را خواهم خرید.
منبع: autoexpress
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.