کمپانی ترایمف، مدل جدیدی از سبک بابر را به خط تولید محصولات بون ویل T120 خود اضافه کرد 

هنگامی که کمپانی موتورسیکلت سازی ترایمف (Triumph) در اوایل امسال مدل جدیدی را به خط تولیدی بونویل (Bonneville) خود اضافه کرد، شایعه شده بود که مدل بعدی یک اسکرامبلر خواهد بود؛ اما گویا نظر ترایمف کمی متفاوت بود. با معرفی موتورسیکلت جدید این کمپانی، یک موتورسیکلت بابر (bobber) به خط تولید بون ویل اضافه شد.

صاحبان موتورسیکلت های بونویل فعلی شاید از این طراحی کمی مات و مبهوت بمانند؛ اما مطمئنا سازندگان  مدل های قدیمی اسکول چاپر - (school chopper)، یکی از انواع موتورسیکلت های سفارشی در ایالات متحده آمریکا است که در اواسط دهه 1960 تولید می شد، چوپر را شاید بتوان یکی از افراطی ترین سبک های سفارشی در ساخت موتورسیکلت دانست – و بابر، از این که سبکی از موتورهای اواخر دهه 1940 را مجددا به مرز تولید رسانده اند، احساس رضایت و پیروزی کنند. در حالی که این ترایمف بونویل بابر جدید، مستقیما نگاهی به گذشته دارد؛ اما این کمپانی اعلام کرده که بسیاری از ویژگی های پیشرفته که در خط تولید بون ویل T120 وجود دارد، در این مدل نیز یافت می شود. حالت های انتخاب دوگانه سواری (جاده و بارانی)، ABS  و کلاچ کمکی گشتاور از ویژگی های مدرنی بوده که در این مدل نیز به کار رفته است.

موتورسیکلت Bobber جدید درست به مانند مدل های T120s و Thruxtons فعلی به یک موتور 1200 سی سی مجهز شده؛ اما برای گشتاور و قدرت خروجی بیشتری تنظیم شده است. قاب، فنربندی (سیستم تعلیق) و شاسی نیز متفاوت از مدل های فعلی T120 است. این شرکت موتورسازی تا کنون هیچ مشخصه ای از عملکرد این موتورسیکلت جدید منتشر نکرده است؛ اما با توجه به قدرت خروجی 80 اسب بخار و حداکثر گشتاور 105 نیوتن متر مدل های رایج T120s، دیدن آمار و ارقام بون ویل بابر (Bonneville Bobber) جدید نیز در نوع خود جالب توجه خواهد بود. یکی از بارزترین ویژگی های مدل بابر، توصیف متفاوتی از وضعیت قرارگیری زین با طراحی یک اسلات برای جابجایی آن است. موتورسوار می تواند آن را به سمت “بالا و جلو ” یا “پایین و عقب” تنظیم کند. در حالت دوم ارتفاع سرنشین به 69 سانتیمتری زمین می رسد. هندل بار (فرمان) نصب شده نیز با توجه به موقعیت های مختلف صندلی، قابل تنظیم است.

کمپانی ترایمف هنوز هیچ قیمت گذاری برای بون ویل بابر ارائه نداده است. همکاری با فاکس (Fox) برای تولید سیستم دوبله فنربندی عقب و کمپانی Vance & Hines برای ساخت اگزوز بابر نشان می دهد که این کمپانی برای بوجود آوردن طرحی جدید به دنبال همکاری با سازندگانی جدید است.

نویسنده: امید اصغرزاده

منبع: newatlas