CarMD با تجزیه‌وتحلیل تعمیرات خودروها و هزینه‌های مربوط به این تعمیرات، هرساله اقدام به اعلام شاخص سلامت و همین‌طور رتبه‌بندی قابلیت اطمینان خودروها می‌کند. مهم‌ترین معیار در این مطالعه، تعداد دفعات روشن شدن چراغ چک پیشرانه است. چراغی که روشن شدن آن هرگز خوشایند نیست و می‌تواند نشانگر هر مشکلی، از ایرادات جزئی گرفته تا نقص‌های عمده باشد. این مطالعه امسال با بررسی بیش از 5.6 میلیون خودروی ساخت سال‌های 1996 تا 2018 انجام گرفته و میزان روشن شدن چراغ چک این خودروها در بازهٔ زمانی اول اکتبر 2017 تا آخر سپتامبر 2018 موردبررسی قرار گرفته است.

 

طبق نتایج این مطالعه، در محصولات تویوتا کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک وجود دارد. پس از تویوتا نیز آکورا، هیوندای، هوندا و میتسوبیشی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در تصویر زیر می‌توانید لیست کامل خودروسازانی با کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک را مشاهده کنید.

بررسی‌های CarMD اما خودروهایی با کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک را هم مشخص کرده است. در صدر این لیست آئودی Q5 قرار گرفته و سپس هوندا سیویک، سوبارو کراس‌تِرک، هوندا CR-V، هوندا HR-V و جی‌ام‌سی آکادیا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. لیست کامل خودروهایی با کمترین احتمال روشن شدن چراغ چک به شرح زیر است.

اما هرچقدر هم که خودرویی قابل‌اعتماد باشد، بالاخره انجام برخی تعمیرات اجتناب‌ناپذیر خواهد بود؛ اما وقتی خودرویی نیاز به تعمیر پیدا می‌کند، هرچه هزینه‌های تعمیر آن کمتر باشد، بهتر خواهد بود. طبق این مطالعه، محصولات مزدا با 286 دلار، کمترین هزینهٔ تعمیرات را دارند. پس از مزدا نیز کیا با 320 دلار، دوج با 326 دلار، هیوندای با 328 دلار و کرایسلر با 329 دلار قرار گرفته‌اند. لیست کامل این بررسی را هم در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

طبق بررسی‌های CarMD، هیوندای توسان با 66 دلار، کمترین هزینهٔ تعمیرات را دارد درحالی‌که هیوندای اکسنت با 69 دلار، کیا ریو با 70 دلار، تویوتا پریوس C با 82 دلار و میتسوبیشی میراژ با 84 دلار هم در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. لیست کامل این خودروها در تصویر زیر قابل‌مشاهده است.

در آخرین قسمت نتایج این مطالعه نیز خودروهایی با کمترین نیاز به تعمیرات و همین‌طور خودروهایی با کمترین هزینهٔ تعمیرات در هر کلاس اعلام شده‌اند. بر این اساس، هوندا سیویک در کلاس کامپکت، تویوتا سی‌ینا در کلاس مینی‌ون، هوندا آکورد در کلاس میان سایز، جی‌ام‌سی آکادیا در کلاس شاسی‌بلند فول سایز، سوبارو کراس‌تِرک در کلاس کراس‌اوور و فورد F150 در کلاس پیکاپ، در طول عمر خود کمترین نیاز به تعمیرات را خواهند داشت. در همین حال، هیوندای اکسنت با 69 دلار در کلاس کامپکت، هوندا اودیسه با 147 دلار در کلاس مینی‌ون، هیوندای سوناتا با 115 دلار در کلاس میان سایز، تویوتا فورانر با 107 دلار در کلاس شاسی‌بلند فول سایز، هوندا CR-V با 136 دلار در کلاس کراس‌اوور و دوج رم 2500 با 166 دلار در کلاس پیکاپ، کمترین هزینهٔ تعمیرات را دارند.

منبع: پدال