تمایل مرسدس-ایامجی به تولید محصولات پرفورمنس در هر سطح و کلاسی ادامه داشته و این بار نوبت تولید سدان E کلاس با نشان 53 فرا رسیده است. این اولین باری نیست که پیشرانهی این خودرو را تست میکنیم اما برای اولین بار آن را در دل یک مرسدس اجرایی چهار درب تست کردهایم.
مرسدس-ای ام جی E 53 همانند برادر رامتر نسخههای 8 سیلندر توئین توربوی E 63 و E 63 S محسوب شده و البته جایگزین وحشی مرسدس E 200 استاندارد به شمار میرود. E 53 خودروی جذابی بوده و بخش اعظم آن به خاطر پیشرانه است.
پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری 429 اسبی این خودرو بهطور لذت بخشی نرم است. میتوانید دور آن را تا هرجا که میخواهید بالا ببرید اما پرفورمنس چشمگیر آن در دورهای میانی به دست میآید که حاصل گشتاور 520 نیوتون متری قلب آهنین مرسدس است. این پیشرانه حتی در چنین خودروی بزرگی باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.5 ثانیهای میشود.
البته این خودرو به اندازهای که هشدار دهد سریع احساس نمیشود اما خب نمیتوان آن را کند یا محدود شده دانست.
شخصیت پیشرانه دوستداشتنی است. واقعاً متوجه 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور اضافی سیستم هیبریدی را متوجه نخواهید شد چراکه به خوبی با پیشرانه اصلی ترکیب شده است. این سیستم باعث بهبود پاسخ پدال گاز و تمایل خودرو به شتاب گیری میشود. این قدرت به نرمی به تمامی چرخها فرستاده میشود.
کشش خودرو به لطف سیستم 4MATIC مرسدس-ایامجی عالی بوده و شما حس پنهان هیجان را در سر پیچها به خوبی حس خواهید کرد. فرمان این مرسدس توازن وزنی خوبی داشته اما کمی گنگ بوده هرچند بدتر از نمونههای بکار رفته در آئودی یا ب ام و نیست. گیربکس نیز به خوبی دندهها را تعویض کرده اما کمی تعلل بین فشار دادن پدال و تعویض دنده حس میشود.
شخصیت پیشرانه در حالت اسپرت پلاس تغیر کرده و صدای جذاب اگزوز نیز به آن اضافه میشود. تنها انتقاد وارده به این بخش صدایی است که در کابین پخش شده و چندان هیجانانگیز نیست.
مرسدس-ای ام جی E 53 از رینگهای 19 اینچی آلیاژی استفاده کرده و سواری خودرو در حالت کامفورت و در سرعتهای پایین کمی سفت است اما با افزایش سرعت نرمتر شده و سیستم تعلیق نیز کنترلهای خوبی ارائه میکند. سواری خودرو در جادهها و بزرگراهها نرمتر نشان میدهد.
البته که مرسدس وزن 1945 کیلوگرمی خود را نشان میدهد و بهتر است سیستم تعلیق بادی را سفارش داده و در حالتهای اسپورت و اسپورت پلاس از آن لذت ببرید. البته کیفیت سواری خودرو در حالتهای یاد شده بدتر شده و از نظر ما بهتر است همان حالت نرمتر سواری را انتخاب کرده و این موضوع را قبول کنید که E 53 همان سواری استثنایی رقیب خود یعنی ب ام و را ندارد.
کابین مرسدس قیمت 63790 پوندی خودرو را نشان میدهد. مدلهای 53 این شرکت از دو صفحهنمایش 12.3 اینچی بهصورت استاندارد بهرهمند بوده و از برخی ویژگیهای خاص ایامجی همچون کیت بدنه اسپورت تر، رینگهای یاد شده و کمربندهای ایمنی قرمز برخوردار میباشند. از دیگر تجهیزات E 53 میتوان به چراغهای LED، اندروید اتو و اپل کارپلی، دوربین 360 درجه و چرم آرتیکو اشاره کرد.
یک سدان خانوادگی بزرگ صرفنظر از پیشرانهی خود باید دارای فضای کابین و بار زیادی باشد و E 53 کاملاً این نیاز را برطرف میکند. صندوقعقب 540 لیتری مرسدس کاملاً جادار بوده و فضای پای داخل کابین نیز عالی است. همچنین باک سوخت 66 لیتری نیز برد مناسبی را ارائه میکند.
راندمان این خودرو به مدد سیستم هیبریدی ملایم بهبود یافته است چراکه ایامجی ادعا میکند E 53 در هر کیلومتر 200 گرم دیاکسید کربن آزاد میکند. البته این راندمان در مقایسه با نمونههای دیزلی عالی نیست اما برای سدانی با این ابعاد، وزن و قدرت مناسب ارزیابی میشود.
مرسدس-ایامجی E 53 یک سدان پرفورمنس لذتبخش است که استفاده روزمره را با قدرت کافی ترکیب کرده است. برخی سوالات درباره سواری این خودرو وجود دارد اما پیشرانه باشخصیت آن نقطهضعف یاد شده را برطرف میکند. این پیشرانه به خوبی از تکنولوژی هیبریدی ملایم بهره برده و تمامی مزیتهای E کلاس را به همراه دارد بنابراین زمانی که نیازمند پرفورمنس نباشید از همان فضای لوکس سایر مدلها برخوردار خواهید بود.
مشخصات مرسدس-ای ام جی +E 53 4MATIC
- قیمت: 63790 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر 3 لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 429 اسب بخار/520 نیوتون متر
- گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 4.5 ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر
- موعد عرضه: هماکنون
منبع: autoexpress
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.