مدل هارلی دیویدسون CVO Limited در واقع یک وسیله نقلیه لوکس است که بر روی دو چرخ حرکت می کند. مدت زمان زیادی از معرفی موتورهای میلواکی-ایت (Milwaukee-Eight) با حجم 107 اینچ مکعب (1753 سی سی) و 114 اینچ مکعب (1868 سی سی) نمی گذرد. هارلی دیویدسون معتقد است که این نسل از موتورها انقلابی بزرگ برای این کمپانی محسوب می شود. بعد از آن هارلی شروع به فروش موتورسیکلت های خود با این موتور کرد. به همین دلیل و به بهانه وجود موتور میلواکی ایت 1868 سی سی، بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون CVO Limited مدل 2017 کاری خالی از لطف نخواهد بود.

قبل از این که این بررسی را شروع کنیم، اجازه دهید تا نگاهی به لیست قیمت این موتورسیکلت بیندازیم. هارلی CVO Limited در حال حاضر با قیمتی در حدود 45،000 دلار در بازارهای ایالات متحده قابل خریداری است. این قیمت تقریبا 5000 دلار بالاتر از قیمت مدل پایه ای آن است؛ اما هنوز برای ما مشخص نشده است که این موتورسیکلت چه چیزهایی فراتر از دیگر همنوعان خود دارد، جز اینکه بتوان گفت؛ این یک وسیله نقلیه لوکس است که فقط بر روی دو چرخ حرکت می کند.

فقط در مقایسه قیمتی، مدل ایندین رودمستر (Indian Roadmaster) با همین ویژگی ها همراه شده؛ اما برچسب قیمتی آن چیزی در حدود 30،000 دلار است. اما یک نکته در اینجا حائز اهمیت است. این موتورسیکلت و بسیاری از محصولات خط تولیدی ایندین، از موتور تاندراستورک (Thunderstroke) با حجم 111 اینچ مکعب قدرت می گیرند. هارلی دیویدسون با معرفی CVO Limited مدل 2017 موتور دوقلوی وی شکل خود را به معرض نمایش گذاشته است.

موتور Milwaukee-Eight 114 یک موتور دوقلو با 4 سوپاپ بر روی هر کله است. این موتور می تواند گشتاور 168 نیوتن متر تولید کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که موتور 111 اینچ مکعبی در مدل ایندین رودمستر توانایی تولید 161 نیوتن متر گشتاور را دارد

شاید گمان کنید که این موتورسیکلت با چنین موتور بزرگ و شاسی جدیدی، آمادگی هر گونه ارتعاش و لرزش در بدنه را خواهد داشت؛ اما باید بگوئیم تنها زمانی که شما می توانید برخی از لرزش ها و تکان های ریز را احساس کنید، مربوط به زمانی است که این موتور به صورت درجا کار می کند. با باز کردن دریچه گاز تمامی این لرزش های کوچک نیز از بین می رود. حتی در سرعت های بیش از حد مجاز نیز شما هیچ صدای وزوز، سر و صدای اضافی و یا لرزشی را حس نخواهید کرد. هارلی دیویدسون با استفاده از مقدار زیادی لاستیک و متعادل کننده های داخلی، توانسته تا 75 درصد از لرزش های مربوط به موتور را از بین ببرد.

تغییر دنده نیز در این مدل به آسانی انجام می شود. به لطف کلاچ خود گشتاور تقویت شده با بکارگیری دانش هیدرولیکی برمبو (Brembo، یک شرکت ایتالیایی و سازنده سیستم های ترمز برای خودروها و موتورسیکلت ها) و گیربکس بازطراحی شده، تغییر دنده در این موتورسیکلت 6 دنده به آرامی و راحتی انجام می گیرد.

این موتورسیکلت نیم تنی (وزن این مدل به طور دقیق 426 کیلوگرم است) به لطف استفاده از تکنولوژی برمبو در ساخت ترمز های ABS، در سرعت های بالا نیز به خوبی می‌ تواند ترمز گرفته و در فاصله مناسبی بایستد.

یکی از چیزهایی که در مدل هارلی دیویدسون CVO Limited جلب توجه می کند، ارگونومی آن است. در محصولات هارلی دیویدسون به طور معمول موقعیت نشستن موتورسوار در نزدیکی دسته های فرمان است. فضای جلوی پا کمی تنگ و محدود شده، به خصوص در مقایسه با مدل های دیگری که به موتور دوقلوی وی شکل، همچون ویکتوری و یا مدل های ایندین! در هر دوی این مدل ها، مخزن سوخت کشیدگی بیشتری داشته و فضای جلوی پا بازتر است.

قسمت سرنشین عقب نیز به خوبی طراحی شده است. فضای سرنشین عقب به اندازه کافی بزرگ بوده تا با نشستن یک نفر در عقب، موتور سوار احساس ناراحتی نکرده و پاهای نفر عقب به پشت پاهای او ضربه نزند. پدال ترمز نیز کاملا بزرگ بوده و در حد و اندازه های پدال یک ماشین ساخته شده است. زین دو نفره این موتورسیکلت در ارتفاع 76 سانتیمتری از سطح جاده قرار می گیرد و برای تسلط موتور سوار بر روی جاده بسیار مناسب است.

برای کسانی که دوست دارند درجه بالاتری از راحتی در سواری را تجربه کنند، مدل CVO گزینه مناسبی خواهد بود. صندلی های این موتورسیکلت هم برای موتورسوار و هم برای سرنشین عقب مجهز به گرمکن بوده و برای قسمت سرنشین عقب دسته هایی طراحی شده که فرد می تواند بازوی خود را بر روی آن قرار داده و به راحتی و در آسایش کامل از سواری لذت ببرد (صندلی سرنشین شبیه به یک مبل راحتی ساخته شده است).

محافظ شیشه ای جلو نیز به خوبی می تواند تا جلوی باد را گرفته یا حداقل در سرعت های بالا از ضربه های بیشتر باد به صورت و بدن موتورسوار جلوگیری کند؛ اما جای تعجب است که چرا هارلی با چنین قیمتی، برای موتورسیکلت CVO Limited یک شیشه جلوی برقی در نظر نگرفته است! این یکی از ویژگی های استاندارد در مدل های Indian Chieftan و رودمستر و همچنین ویکتوری ویژن (Victory Vision) است.

هارلی دیویدسون CVO با سیستم سرگرمی چند وظیفگی Boom Box با یک نمایشگر لمسی 6.5 اینچی که بر روی داشبورد نصب شده، همراه شده است. این سیستم و دکمه هایی که بر روی دسته موتورسیکلت قرار گرفته به شما اجازه خواهد داد تا به سرعت عملکردهای مختلف در این موتورسیکلت را انتخاب کنید. از ویژگی های اضافی دیگر در آن می توان به باندهای رادیویی، بلوتوث و اتصال یو اس بی اشاره کرد. یک سیستم ناوبری جامع و کامل نیز وجود دارد.

هارلی دیویدسون CVO با سیستم سرگرمی چند وظیفگی Boom Box با یک نمایشگر لمسی 6.5 اینچی که بر روی داشبورد نصب شده، همراه شده است. این سیستم و دکمه هایی که بر روی دسته موتورسیکلت قرار گرفته به شما اجازه خواهد داد تا به سرعت عملکردهای مختلف در این موتورسیکلت را انتخاب کنید. از ویژگی های اضافی دیگر در آن می توان به باندهای رادیویی، بلوتوث و اتصال یو اس بی اشاره کرد. یک سیستم ناوبری جامع و کامل نیز وجود دارد.

یکی از ویژگی های قابل توجه در آن، سیستم صوتی 75 وات در هر کانال است که صدای شفاف و باکیفیتی را ارائه می دهد.

در نهایت باید گفت که این موتورسیکلت، یک محصول لاکچری و فوق العاده است. اجزای براق کرومی آن به شدت درخشان بوده و حس غریبی را منتقل می کند. برای خرید این موتورسیکلت باید 45 هزار دلار بپردازید. قیمت بالایی است؛ اما یادتان باشد که این یک محصول از هارلی دیویدسون است و البته یک نسخه مخصوص از این کمپانی!

کمپانی هارلی دیویدسون هیچ اشاره ای به این نکته نکرده است که موتورسیکلت های دیگر این کمپانی نیز به موتورهای جدید Milwaukee-Eight  مجهز خواهند شد یا خیر؛ اما ما امیدواریم که این اتفاق باز هم بیفتد. موتورهای جدید این شرکت بر طبق ادعای خود این کمپانی انقلابی در نسل های بعدی موتور ایجاد خواهند کرد. کارکرد چنین موتوری بر روی محصولاتن جدید می تواند بسیار لذت بخش باشد.

نویسنده: امید اصغرزاده

منبع: newatlas