به دنبال سدان های لوکس و پرچم‌دار ژرمنی هستید؟ شاید با خود بگویید هرگز دستتان به چنین خودروهایی نخواهد رسید اما هرگز نگویید هرگز! به‌هرحال با فکر کردن به این کلاس ناخودآگاه به یاد سه گزینه‌ی برجسته یعنی مرسدس بنز S کلاس، آئودی A8 و ب‌ام‌و سری 7 خواهید افتاد.

 


اما بیمر خبرسازتر از همه بوده زیرا چند روز پیش نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی آن باعث بهبود تکنولوژی‌های بکار رفته و طراحی و همچنین استفاده از پیشرانه‌های جدید شده است.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های طراحی سری 7 فیس لیفت جلوپنجره‌ی کلیوی شکل بسیار حجیم و بزرگ آن است. در مقایسه با مدل قبلی، این بخش 40 درصد بزرگ‌تر بوده و باعث شده ارتفاع نمای جلو حدود 50 میلی‌متر افزایش یابد.


از آنجایی که چراغ‌های جلو نیز نازک‌تر از قبل هستند بنابراین حس تسلط کامل جلوپنجره بر طراحی نمای جلو را خواهید داشت و شاید هم بگویید این نوع طراحی به یک پیکاپ یا حداقل یک شاسی‌بلند باابهت تعلق دارد نه یک سدان لوکس. بی‌پرده بگوییم که این طرح برای یک ب‌ام‌و مدرن بسیار ناآشنا بوده و نه مرسدس و نه آئودی علاقه‌ای به تکرار این روش ندارند.

باواریایی ها همچنین نمای عقب را نیز با استفاده از نوار نورانی LED مشابه با آئودی A8 به‌روز کرده‌اند هرچند این نوار در ارباب حلقه‌ها بالای عناصر کرومی قرار گرفته درحالی‌که در ب‌ام‌و عکس این قضیه اتفاق افتاده است.


به جرات می‌توان گفت ظاهر سری 7 از نمای عقب آئرودینامیک تر از A8 به نظر می‌رسد؛ اما درباره‌ی مرسدس S کلاس به سختی می‌توان ظرافت طراحی آن را زیر سؤال برد که البته این ظرافت در کل پیکره‌ی خودرو دیده می‌شود.

یکی از نکات جالب‌توجه درباره‌ی صنعت خودرو این است که رقبای مستقیم همچون این سه خودروساز از نظر رویه‌های طراحی چیز مشترکی ندارند این در حالی است که در صنعت گوشی‌های هوشمند شاهد این هستیم که مدل‌های پرچم‌دار اشتراکاتی با یکدیگر دارند.


طراحی کلی کابین و داشبورد سری 7 شبیه S کلاس یا A8 نیست. در آئودی شاهد فرم‌های زاویه‌دارتر و صفحات نمایش نصب شده روی کنسول هستیم درحالی‌که مرسدس نیز از شاخصه‌ی اصلی کابین محصولات خود یعنی طراحی دو صفحه‌نمایش در داشبوردی نرم و روان استفاده کرده است. در ب‌ام‌و نیز همچنان شاهد نصب صفحه‌نمایش تبلت مانند در بالای داشبورد هستیم.

صفحه‌نمایش 10.25 اینچی سری 7 فیس لیفت هم‌اکنون از نرم‌افزار به‌روز شده‌ی OS 7.0 سود برده است. پشت آمپرهای دیجیتالی نیز ابعاد 12.3 اینچی داشته و این ویژگی در دو رقیب دیگر نیز قبل‌تر وجود داشته است.

در نهایت باید گفت این سه رقیب به روش خاص خود فوق‌العاده بوده و قطعاً با انتخاب هرکدام از آن‌ها ضرر نخواهید کرد چراکه هر سه از نظر راحتی، تکنولوژی و پرفورمنس در رده‌های بالایی قرار دارند؛ اما از نظر طراحی نظرات گوناگونی وجود دارد و ما هم مشتاقیم نظرات شما درباره‌ی این سه سدان لوکس آلمانی را جویا شویم.

 

منبع: پدال