در جلسه مجلس که به مدیریت علی مطهری آغاز گردید، بنا بر تصویب مجلس، دولت موظف به ایجاد رقابت در صنعت اتومبیل گردید. همچنین به نقل از پرشین خودرو نمایندگان مجلس در جلسه برگزار شده در روز سشنبه 2 بهمن ماه در حین بررسی ماده 2 ساماندهی صنعت خودرو، به پیشنهاد حمید رضا فولادگر نماینده اصفهان برای جایگزینی بندی، توسط 113 رای مخالف و 10 رای ممتنع از 194 نماینده حاضر به تصویب مجلس رسید. همچنین لازم به ذکر است در این مابین جلسه به نزدیک 2 ساعت به طول انجامید که  که طرح ها و پیشنهادات زیادی در خلال آن مطرح شد که سرانجام نمایندگان با حذف و اصل این ماده مخالفت کردند  و با پیشنهاد جایگزینی حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان موافقت به عمل آوردند. در اصل این ماده که با مخالفت روبه رو شد اینگونه آمده بود، تعرفه ورودی خودروهای وارداتی سالانه ۵ درصد کاهش یابد تا در سال ۱۴۰۴ حداکثر به ۲۰ درصد برسد. که بنا بر صلاح دید نمایندگان رد شد.

همچنین در حاشیه این نشست، پارسایی نماینده شیراز با انتقاد از عملکرد هیات رئیسه گفت: خدا به ما نمایندگان با داشتن این هیئت رئیسه صبر دهد. این صحبت با واکنش عباسی عضو هیات رئیسه مواجه شد. عباسی گفت: آقای پارسایی باید مشخص کند که منظور ایشان کدام ارکان از هیات رئیسه بوده، چون صحبت‌های ایشان خطاب به رئیس جلسه علی مطهری است.
مطهری رئیس جلسه گفت: صحبت‌های ایشان خطاب به کل عملکرد هیات رئیسه بوده و ایشان حتی به عملکرد روز گذشته نیز انتقاد داشته است.

حالا بر اساس این مصوبه دولت موظف می‌شود ظرف مدت ۳ سال از لازم‌ الاجرا شدن این قانون با اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و اصلاحات بعدی و سیاست‌های کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی، زمینه را برای رقابت در صنعت خودرو به صورتی فراهم کند که تصدی‌گری دولت در این صنعت به اتمام برسد و دولت فقط اقدامات نظارتی، سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری را بر عهده داشته باشد.