هرگاه کلمهٔ اکلیپس به یکی از علاقه‌مندان میتسوبیشی گفته شود وی سریعاً به یاد کوپهٔ اسپرتی می‌افتد که در سال 2011 از خط تولید کنار رفت. این روزها اما نام اکلیپس برای یک کراس‌اوور مورداستفاده قرار می‌گیرد و کلمهٔ کراس هم به آن اضافه شده تا به بلندقامت بودن آن اشاره داشته باشد. هرچند این خودرو از سال 2017 در بازار حضور دارد اما به‌تازگی توسط کانسومر ریپورتز موردبررسی قرار گرفته و هرگز عملکرد راضی‌کننده‌ای نداشته است.

 

به گفتهٔ کانسومر ریپورتز، اکلیپس کراس کابین ارزان‌قیمتی دارد، خواندن نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن دشوار است، صندلی‌های جلو در سفرهای طولانی چندان راحت نیستند، در پیچ‌ها حرکت گهواره‌ای زیادی دارد، فرمان آن سبک است و گیربکس CVT بیش‌ازاندازه رفتار یک گیربکس اتوماتیک معمولی را تقلید می‌کند که موجب تکان‌های زیادی در سواری می‌شود. ازجملهٔ دیگر مشکلات این کراس‌اوور ژاپنی نیز می‌توان به مشکلات ارگونومیک داخلی، سواری و هندلینگ نامناسب و صندوق بار کوچک اشاره کرد.

علاوه بر این، اکلیپس کراس در تیپ پایه با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود و کسانی که خواهان سامانهٔ چهارچرخ محرک هستند باید به سراغ تیپ‌های بالاتر بروند. در همین حال خریدارانی که تجهیزات مناسبی می‌خواهند نیز باید تیپ SE را انتخاب کنند که قیمت آن به بیش از 28 هزار دلار می‌رسد. با اینکه این بالاترین تیپ اکلیپس کراس نیست اما قیمتی نزدیک به مدل بزرگ‌تر اوت‌لندر دارد.

با وجود تمام این مشکلات اما اکلیپس کراس نقاط مثبتی هم دارد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم کنترل تهویهٔ استاندارد و قابلیت جابجایی صندلی‌های عقب اشاره کرد که به‌منظور افزایش فضای پای عقب یا صندوق بار امکان کشیدن آن‌ها به سمت عقب یا جلو وجود دارد.

 

منبع: پدال