زیربرند پرفورمنس F لکسوس شاید به زودی شاهد تولد شاسی بلندها و کراس اوورهای لوکس و اسپرت باشد. کوپر اریکسن معاون برنامه‌ریزی و استراتژی تولید لکسوس که در مسابقات رولکس 24 دیتونا سخن می‌گفت اعلام کرد تولید یک شاسی‌بلند یا کراس اوور F نشان به بحث و گفت‌وگوی همه‌روزه‌ی کارکنان شرکت تبدیل شده است.


اگرچه چیکا کاکو، معاون اجرایی و مهندس ارشد لکسوس UX اعلام داشته کوچک‌ترین کراس اوور این شرکت پتانسیل لازم برای استفاده از سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی پرفورمنس و پیوستن به خانواده‌ی F را داشته اما اریکسن گفته لکسس همچنان جنبه‌های گوناگون تولید یک کراس اوور F را ارزیابی خواهد کرد.


او گفته است:

چیزی که فعلاً در حال تلاش برای فهم آن هستیم این است که بدانیم آیا جنبه‌های پرفورمنس روی جاده برای ما مهم‌تر هستند یا سرمایه‌گذاری روی پرفورمنس آفرود و خارج از جاده.


اگرچه کراس اوورهای لکسوس احتمالاً جنبه‌های پرفورمنس روی جاده را بیشتر مورد تأکید قرار خواهند داد اما مدل‌های بدنه روی فریم لکسوس GX و LX توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند در برنامه‌های لکسوس برای تولید نسخه‌ی F به عنوان خودروی پایه عمل کنند.


علیرغم آرزویی که برای دیدن لکسوس LX مشابه با فورد F-150 رپتور داریم اما به احتمال زیاد شاسی‌بلند یا کراس اوور F این خودروساز نهایتاً روی هندلینگ روی جاده تمرکز خواهد کرد و خیلی روی عملکرد خارج از جاده مانور نخواهد داد. مشخص نیست که آیا این خودرو به شکل لکسوس UX هیبریدی نمایان خواهد شد یا اینکه نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی RX و یا LX خواهد بود. البته همیشه احتمال محدود بودن برند F به کوپه‌ها و سدان های لوکس لکسوس هم وجود دارد.

 

منبع: پدال