فولکسواگن فعلاً قصد ندارد بازار سدانها در ایالاتمتحده را رها کند و به همین دلیل بهتازگی در نمایشگاه دیترویت نسل جدید پاسات را رونمایی کرده است. البته نسل جدید این سدان آلمانی روی همان پلتفرم نسل قبلی ساخته شده اما طراحان فولکسواگن بهروزرسانیهای زیادی را در آن انجام دادهاند تا لااقل در ظاهر تازه و جدید به نظر برسد. البته نسخهٔ اروپایی پاسات با این نسخه که مخصوص بازار ایالاتمتحده است متفاوت بوده و روی پلتفرم MQB ساخته شده است. حال در این مطلب قصد داریم نسل جدید و قدیم نسخهٔ آمریکایی پاسات را باهم مقایسه کنیم.
جلو
طراحان فولکسواگن در نسل جدید پاسات همچنان همان فرم و شکل کلی دماغهٔ نسل قبلی را حفظ کردهاند اما جلوپنجره بزرگتر شده و بیشتر به سمت پایین حرکت کرده است. همچنین در این جلوپنجرهٔ جدید از کروم بیشتری استفاده شده و سه نوار افقی جایگزین دو نوار نسل قبلی شدهاند. در همین حال، سپر جلو هم تغییر کرده و عنصر U شکلی درون آن کار شده است. در اینجا تریم مشکیرنگی هم در کل عرض خودرو کشیده شده و نمای اسپرتی به خودرو بخشیده است.
پروفیل جانبی
پروفیل جانبی نسل جدید پاسات کمترین تغییرات را تجربه کرده است بهگونهای که فرم کلی این قسمت اساساً با نسل قبلی یکسان است و فقط طراحان فولکسواگن برای ایجاد نمایی لوکستر، تزئینات کرومی بیشتری را به این قسمت اضافه کردهاند. علاوه بر این، پنجرهٔ جانبی سوم ضلعی به سمت بالا ندارد و خط شانهٔ برجستهتر و همینطور خط کمرنگی که تا درون دستگیرهٔ درها کشیده شده، از سادگی این قسمت کاسته است.
عقب
همانند دیگر قسمتها، در بخش عقبی نیز فرم کلی قبل حفظ شده است اما طراحان فولکسواگن جزئیات را از نو طراحی کردهاند. چراغهای عقب باریکتر اما کشیدهتر از قبل شدهاند و بیشتر تا بخش جانبی خودرو کشیده شدهاند. در بخش پایینی نیز سر اگزوزهای دوتایی با فرمی تیز کار شدهاند که نمای بسیار بهتری نسبت به یک سر اگزوز دایرهای سادهٔ نسل قبلی دارند. در بالای جای پلاک عقب هم نوشتهٔ PASSAT بهصورت کرومی کار شده است.
داخل
کابین نسل جدید پاسات نیز همانند بیرون آن آشنا است اما تغییرات کوچکی در آن اعمال شده که در برخی قسمتها نمای متفاوتی را ایجاد کردهاند. صفحه آمپر با دو نشانگر دایرهای و یک صفحهنمایش کوچک میان آنها تقریباً با نسل قبلی یکسان است و فقط تغییرات کوچکی در غربیلک فرمان انجام گرفته است. در داشبورد هم تغییراتی دیده میشود مثل دریچههای تهویه که در کل عرض داشبورد کشیده شدهاند و ساعت آنالوگ نسل قبلی هم حذف شده است. طرح کلی کنسول میانی هم کاملاً با نسل قبلی یکسان است و فقط نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتری در آن نصب شده است.
قوای محرکه
در نسل جدید پاسات از همان پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسل قبلی استفاده شده که هنوز هم مثل قبل 174 اسب بخار قدرت تولید میکند اما گشتاور آن از 250 نیوتن متر به 280 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. انتقال نیروی این موتور به چرخهای جلو هم مثل نسل قبلی صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. همچنین در این نسل پیشرانهٔ V6 نسل قبلی ارائه نمیشود و پاسات 2020 تنها با همین موتور چهار سیلندر قابل خریداری است.
منبع: Motor1
منبع: پدال
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.