نحوه ی درست همکاری ایران با خودرو سازان مطرح کشور های دیگر
عضو ناظر مجلس در شورای رقابت گفت: پیشرفت در زمینه ی صنعت خودروسازی کشور زمانی تضمین میشود که با برندهای شناخته شده بین المللی همکاری و در سرمایه گذاری و ساخت تولید با یکدیگر مشارکت داشته باشیم.طبق گفته ی ولی ملکی: هر قدمی که در راه صنعت خودروی کشور انجام شود حتی اگر خودرو وارد شود باید در جهت تقویت خودروسازی باشد و یقینا واردات محصولات به شکل سی بی یو یا خودروی از پیش آماده شده از هیچ کشوری راهحل مشکل نیست. همچنین متذکر شد: کاری که ایدرو، سایپا و ایرانخودرو برای تولید مشترک در ایران با کشورهای فرانسه و چین انجام دادهاند، مدل خوبی است و مشکلی ندارد که با برندهای شناخته شده آلمانی، ژاپنی و حتی آمریکایی وارد مذاکره بشویم و الگوی قرارداد ایدرو را پیاده کنیم.
وی همچنین افزود: اگر واردات خودرو از آمریکا را نادرست دانستم و رد کردم تنها به دلیل رفتار دشمن ستیزانه و نا شایست سیاستمداران این کشور است وگرنه اگر مدیران سیاسی این کشور دست از کینه توزی بردارند و با رعایت انصاف با سیاستمداران ایرانی پای میز مذاکره بنشینند و فناوریهای عصر حاضر را از طریق صنعتگران و سرمایهگذاران خود در اختیار صنعت خودروسازی کشور قرار دهند و با سرمایهگذاری که در خودروسازی ایران انجام میدهند، تضمین کنند که بخشی از تولیدات مشترک را به بازارهای جهانی صادر میکنند، هیچ مانعی در همکاری مشترک با این کشور وجود ندارد.
رئیس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه «در گسترش و تعمیق روابط اقتصادی باید غرض ورزی را کنار زد»، اظهار کرد: بازار خودرویی کشور بهترین ظرفیت برای سرمایهگذاران خارجی است. پیشرفت خودروسازی کشور زمانی تضمین میشود که با برندهای شناخته شده و مطرح بینالمللی همکاری و مشارکت در سرمایهگذاری و تولید داشته باشیم. وی واردات خودرو به صورت از پیش آماده یا CBU از هر کشوری را نادرست خواند و اظهار کرد: هنگامی که حرف از یک قاعده میزنیم، نباید بعضی کشورها را مستثنا کنیم؛ پس در این صورت واردات خودروی ساخته شده از هیچ کشوری به نفع نظام اقتصادی، بازار اشتغال و ارتقای صنعت کشور نیست و نتیجهای جز بیکار شدن کارگران و ضربه به چرخه صنعتی و اقتصادی کشور ندارد، اهمیتی ندارد که کشور صادرکننده آمریکا باشد یا چین، مهم این است که به جای واردات خودروی آماده، فناوری تولید خودرو را با همکاری و شراکت برندهای مطرح همان کشورها به کشور خود انتقال دهیم.
وی با اشاره به یکهتازی چین در بازار خودرو کشور، گفت: خودروهای چینی زمانی باید اجازه ی در اختیار گرفتن سهمی از بازار خودرویی کشور را داشته باشند که بهصورت مشترک با خودروسازان ایرانی، تولید داشته باشند. در غیر این صورت همان ضرری که از ناحیه واردات خودروهای ساخته شده آلمانی، آمریکایی و ژاپنی به صنعت و اقتصاد کشور وارد میشود از ناحیه واردات خودروهای چینی اتفاق می افتد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.