نقد و بررسی ام جی 6 2015
کارخانهی «ام.جی» MG را به سختی میشود به عنوان یک کارخانهی ماشین سازی شناخته شده دانست، اما در تاریخچه ی متفاوت و متنوع آن، افت و خیزهای زیادی دیده میشود. اما فارق از تاریخچه ی این کارخانه، شرکت MG در حال حاضر 2 مدل ماشین معروف در بازار دارد. مدل های MG3 Supermini و این مدل که MG6 نام دارد. MG6در سال 2011 به بازار معرفی شد. با اینکه زمان زیادی از اولین معرفی اش به بازار نمیگذرد اما در همین مدت کوتاه در زمینه ی جنس مواد سازنده، بازدهی، و عملکردش خیلی پیشرفت داشته است.
اولین چیزی که وقتی داخل ماشین مینشینید، نظر شما را جلب میکند، داشبورد و متعلقاتش هستند. دکمه های کنترل دما و ضبط صوت نیز با ظاهری تمام شیشه ای درست شده اند. پوشش داخلی این ماشین از جنس چرم است و در قسمت وسطی کنسول دارای دکمه های کنترل سیستم تهویه هوا،LCD نمایش تصاویر، دوربین نمایش دهنده ی پشت ماشین که البته وضوح تصویرش چندان عالی نیست، و یک صفحه ی لمسی 7 اینچی است. راحتی صندلی ها، قابل قبول است و ارتفاع سقف کابین هم خوب است. از نظر دامنه ی دید اطراف ماشین، چندان قابل قبول نیست، به خصوص وقتی صحبت از دامنه ی دید پشتی ماشین میشود.
در قسمت صندلی های عقبی، سرنشین کاملا احساس راحتی می کند. تنها چیز نامطلوب در صندلی های عقب، این است که اگر بخواهید کمربند ایمنی را ببندید، ارتفاع آن اندکی بالا است و ممکن است مزاحم صورت شما شود یا دامنه ی دید بیرونی شما را کم کند.صندوق عقب با حجم 500 لیتر، فضای داخلی نسبتا خوبی دارد که از ماشین های مشابه خودش مانند فورد فوکس یا فُلکس واگن گلف فضای بیشتری ارائه میدهد، حجم داخلی کابین ماشین هم حدود 1379 لیتر است.
موتور این خودرو، 1.9 لیتر حجم دارد که میتواند قدرتی معادل 148 اسب بخار تولید کند و صفر تا صد را فقط در 8.4 ثانیه، پر کند. در مجموع قدرت و شتاب موتور نسبت به وزن خودرو خوب است. مصرف سوخت این خودرو حدود 4.7 لیتر است و میزان تولید CO2 نیز تقریبا 192 گرم در هر کیلومتر است. توان گردش MG6 شما را نا امید نمیکند و با وجود سرعت و تقسیم وزن مناسب موقع گردش ها و پیچ ها، به شما احساس خوبی هدیه میدهد. همچنین سیستم تعلیق ماشین نسبتا عملکرد خوبی دارد و موقع رانندگی به شما حس خوبی میدهد. جعبه دنده ی 6 سرعته ی این خودرو، اگرچه روان و راحت است اما در دنده های 5 و 6 و در رانندگی با سرعت های بالا، مقداری لق میزند و تشخیص اینکه در دنده ی 5 هستیم یا 6 کمی مشکل است. این یکی از مشکلات این خودرو در سرعت های بالا است. مشکل دیگر هم صداهای موتور و تماس لاستیک ها با سطح جاده است که در فضای داخلی ماشین نفوذ میکند و در سرعت های بالا کمی آزار دهنده است. در کل، مشکل اصلی این خودرو، کم پرداخته شدن به جزئیات در طراحی و ساخت آن است که امروزه همین جزئیات، و توجه به آنها است که میتواند برنده ی رقابت را بین خودروهای مختلف تعیین کند. قطعا عملکرد کلی MG6 قابل قبول است، اما برای رقابت واقعی با خودروهای برتر در سطح خودش که در بازارهای جهانی موجود هستند باید کمی بیشتر رشد و ترقی کند.
لینک ویدئوی مربوط به نقد و بررسی ام جی 6 در موتوتل: MG6
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.