بارها اتفاق افتاده که در حال رانندگی هستیم و ناگهان چراغ چک خودروی شما روشن می شود که نشان از وجود مشکلی در آن است.با ما در موتوتل همراه باشید
چراغ چک یک قسمت مهم از ماشین محسوب میشود که بیانگر حالت های موتور است و وظیفه ی اصلی آن شناسایی مشکلات به وجود آمده در ماشین است و در صورت مواجه شدن با مشکل این چراغ روشن خواهد شد. یکی از سختی های این مسئله تشخیص نقطه ای است که دچار نقص فنی شده. برای تشخیص آن  باید اتومبیل را پیش یک مکانیک ببرید تا آن را بررسی کند. چراغ چک به دو حالت ثابت و یا چشمک زن  می تواند روشن شود که در صورت چشمک زن بودن نشان از یک مشکل اساسی در خود دارد.
در اینجا مواردی که ممکن است دلیل روشن شدن چراغ چک شما باشند را شرح می دهیم

1: درپوش باک
اولین و ساده‌ترین مسئله ای ک ممکن است دلیل روشن شدن چراغ چک باشد، باز بودن درپوش باک است. کافیست از بسته بودن درب باک مطمئن شوید. شاید به نظر برسد درپوش باک بی‌اهمیت‌ترین بخش اتومبیل باشد، ولی در سیستم سوخت اتومبیل شما نقش مهمی ایفا می‌کند. بنابراین در وهله اول سری به درپوش باک اتومبیلتان بزنید.

2: سنسور اکسیژن خودرو
رایج‌ترین نقص فنی خودروها مربوط به سنسور اکسیژن خودرو است. این بخش نقش مهمی در چرخه احتراق ایفا می‌کند؛ این سنسور مقدار اکسیژن مصرف نشده در اگزوز خودرو را اندازه‌گیری می‌کند. سپس گزارشی به کامپیوتر مرکزی ارسال می‌کند. اگر سنسور اکسیژن دارای نقص باشد، موتور قادر به استفاده از حداکثر قدرت خود نیست. پس بازده اتومبیل کاهش می یابد.

3: ترموستات
 ترموستات خودرو دقیقا مانند ترموستاتی  که در منازل نصب شده‌است کار میکند. ترموستات بر دمای موتور اتومبیل نظارت می کند و در صورت نیاز، گرما و سرمای محیط را تامین می کند. ترموستات اتومبیل به کمکِ فرستادنِ جریانی سرد کننده به سمت موتور، دمای محیط را تنظیم می‌نماید. اگر مایع خنک کننده ی داخل ترموستات به موقع تعویض نشود با مرور زمان گرد و غبار و آلودگی را جذب خود میکند و به این ترتیب نمیتواند وظیفه ی خودرا به درستی انجام دهد و باعث به وجود آمدن گرمای بیش از حد در موتور می شود

4: شمع/وایر شمع
شمع و وایر شمع یکی از مهمترین اجزا موتور اتومبیل به حساب می‌آیند. شمع سوخت و هوا را در مخزن احتراق مخلوط می‌کند و وایرها نیز نقش جرقه مورد نیاز جهت احتراق را فراهم می کنند. عملکرد بهینه این اجزا با گذشت زمان و گرمای تولید شده از طرف کاپوت کاهش پیدا می کند و در نتیجه عملکرد اجزای دیگر مانند مبدل‌های کاتالیستی و سنسورهای اکسیژن تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.