چالش قطعه سازان ایرانی با پژو
پژو از اسفندماه امسال در وضعیتی قرار است اولین محصول خودرا تولید کند که قطعهسازان کشور بابت داخلیسازی به این خودروساز فرانسوی اولتیماتوم دادهاند و این در حالی است که ابتدا پژو برای تامین قطعات با کیفیت از سوی قطعه سازان ایرانی شرایطی را بنا نهاده بود. با ما در موتوتل همراه باشید
کش مکش بین قطعهسازان ایرانی و پژو هنگامی آغاز شد که بعد از عقد قرارداد بین پژو و ایران خودرو، فعالان صنعت قطعه متوجه این موضوع شدند که نقش چندان زیادی برای آنها در این قرارداد لحاظ نشده است. اما بعدا طی جلسه ای بین قطعهسازان و مدیران پژو، پژوییها به منظور استفاده از قطعات ایرانی، برای قطعهسازان کشور شرط گذاشتند. اولین شرط این بود که تولید قطعات مطابق با استانداردهای کیفی پژو باشد و دومین شرط هم ملحق شدن آنها با شرکتهای قطعهساز وابسته به پژو بوده است. حالا این سوال مطرح می شود که قطعهسازان برای رعایت شروط پژو چه کردهاند.
رئیس انجمن قطعهسازان در یک نشست خبری بیان کرد: در جلسه ای که با پژو برگزار کردیم اعلام کردیم تولید محصولات پژو در ایران باید حداقل با 40 درصد داخلیسازی آغاز شود. او همچنین با توجه به اینکه قطعهسازان ایرانی توانایی تامین 60 درصد از قطعات محصولات جدید پژو را دارند، گفت: گفت وگو هایی که در مورد تولید محصولات پژو با داخلیسازی 20 درصدی مطرح شد اشتباه بوده است.
مازیار بیگلو، دبیر انجمن قطعهسازان نیز گفت: به پژو اعلام کردهایم اگر تولید محصولاتش در ایران با داخلیسازی کمتر از 40 درصد صورت گیرد، با هماهنگی مسوولان وزارت صنعت، جلوی تولید را خواهیم گرفت. با توجه به اظهارات مسئولان انجمن و ازآنجاکه داخلیسازی خودروهای جدید پژو یکی از واجبات وزارت صنعت بهشمار میرود، بهنظر میرسد قطعهسازان با استفاده از این موضوع، بهنوعی هشدار کیفی پژو را پاسخ دادهاند تا چندان از سوی این شرکت، تحت فشار کیفی قرار نگیرند.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.