مقایسه جک J5 با چانگان ایدو
جک J5 نخستین خودروی اتوماتیک تولیدی توسط کرمان موتور است که تقریبا 2 سال است که در بازار داخل حضور دارد . این برند در بین خودرو های چینی بهترین طراحی ها را دارند و J5 نیز جزو آن دسته از خودرو ها هستند که ازین داستان سود زیادی برده. به دلیل طراحی زیبا و هماهنگی که دارد و تقریبا مورد پسند همه میباشد. با ما در موتوتلهمراه باشید
داخل کابین این خودرو هم با کیفیت و هماهنگ ساخته شده است و از نظر راحتی و ارگونومی کابین توانایی رقابت با خودروهای تا قیمت 100 میلیون تومان را دارد. بر خلاف بیشتر خودروهای چینی، J5 دارای فضای مناسب و راحتی است و جهت راحتی هر چه بیش تر آنها دریچه سیستم تهویه نیز در نظر گرفته شده است و از نظر تجهیزات رفاهی و ایمنی هم شرایط خوبی در مقابل رقیب های خود دارد. بخشی از امکانات این خودرو عبارتند از: صندلی برقی راننده با 8 حالت تنظیم در جهات مختلف، سانروف برقی وتهویه هوای خودکار که با توجه به کلاس و قیمت این خودرو مناسب به نظر میرسد.
پیشرانه ی به کار رفته در J5 دارای 1834 سی سی حجم و 4 سیلندر می باشد که قادر به تولید 140 اسب بخار قدرت و گشتاور 165 نیوتون متر می باشد که در هر صورتی از چانگان قوی تر است. یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو گیربکس 4 سرعته ی تیپ ترونیک آن است که ساخت میتسوبیشی بوده. از نظر کنترل و هندلینگ و سیستم تعلیق همچنین خیلی سر تر از چانگان ایدو بوده و در گروه بالاتر از رده قیمتی خودش قرار میگیرد.
حال میپردازیم به بررسی چانگان ایدو: این خودرو در دسته ی آن خودروهایی قرار میگیرد که هنگامی که واردات خودروهای چینی بی کیفیت به بازار خیلی زیاد شده بود به دست سایپا وارد بازار شد. این خودرو با قیمت 70 میلیون، 10 میلیون از جک گران تر است و خود این یک نکته مهم در بزرگتر دیده شدن ایرادهای دیگر این خودرو می باشد زیرا این خودرو از نظر ارزش خرید کیفیت پایین تری دارد نسبت به J5 ولی از آن گران تر است.
طراحی این خودرو حالت جذاب و تازه ای دارد اما به دلیل تقلید زیاد از خودروهای کره ای، عدم هماهنگی در خودرو به وجود آمده است. داخل کابین دارای کیفیت و تجهیزات مناسبی است که تا حدودی میتوان آن را رقیبی برای J5 دانست. از نظر ابعاد اتاق تقریبا با یک دیگر شباهت دارند ولی تفاوت هایی در آن ها دیده میشود از جمله اینکه سیستم تهویه ایدو دستی است و برای سرنشینان عقب تهویه هوا قرار داده نشده است.
ایدو مجهز به پیشرانه ای با حجم 1598 سی سی و 4 سیلندر است و توانایی تولید 124 اسب بخار قدرت و 160 نیوتون متر گشتاور را دارد. با وجود اینکه موتور ایدو از تکولوژی خوبی بهره میگیرد و بازده مناسب و مصرف سوخت پایینی دارد ولی برای خودرویی در این حد و اندازه مناسب نبوده و دارای کندی زیادی در شتابگیری است. گیربکس 4 سرعته آن هم قدیمی است و در بعضی شرایط تکان ها و ضربه های نسبتا شدیدی را وارد میکند .
از نظر هندلینگ و خوش دستی نیز برای کلاس خودش مناسب بوده اما در مقابل j5 ضعیف عمل کرده و در شرایط و عکس العمل های مختلف برتری از آن j5 میباشد . به طور کل دلایلی که از ایدو یک بازنده میسازد ناشناخته بودن در بازار، ارزش خرید پایین، افت قیمت زیاد، شتاب گیری ضعیف، گیربکس قدیمی و پیشرانه نا مناسب با سگمنت خودرو است. و در مقابل هندلینگ مناسب، پیشرانه و گیربکس خوب، کندی در شتاب گیری اولیه و شتاب ثانویه خوب، چهره زیبا و عامه پسندانه، تجهیزات رفاهی و داخلی مناسب و خدمات پس از فروش مناسب و گسترده دلایلی است که J5 را پیروز میدان میکند و جایی برای رقابت برای ایدو نمیگذارد.
تا کنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.
اولین نفری باشید که در مورد این موضوع نظر می دهد.